DJETETOV PODSJETNIK ZA RODITELJE I UČITELJE

Neki dan sam prelistavao papire sa fakulteta i naišao na vrlo zanimljiv zapis koji sam zapisao na satovima Pedagogije i to točno 12. siječnja 1993. Listić sa zapisom: Djetetov podsjetnik za roditelje - nepoznati autor. Ovaj tekst je štivo koje se i danas predaje u Pedagogiji i vanvremnski je točno. Pa dragi roditelji, učitelji i profesori i svi vi koji to želite biti - evo kako iz dječje perspektive izgleda svijet.


  1. Ne kvarite me! Ja dobro znam da ne smijem imati baš sve što od vas tražim. Samo vas stavljam na kušnju.
  2. Nemojte se bojati biti odlučni sa mnom. Ja to volim, jer me čini mnogo sigurnijim.
  3. Ne dopustite mi da razvijem loše navike. Moram se pouzdati u vas da ih na vrijeme prepoznam.
  4. Ne silite me da se osjećam manji nego što jesam. Tada se na glup način ponašam kao velik.
  5. Ako mi želite pomoći, ne ispravljajte me pred drugima. Ja ću vaše riječi prihvatiti bolje ako mi to kažete na samo i bez povišenog tona.
  6. Ne činite da najobičnije greške osjećam kao grijeh. Time izvrćete moj osjećaj za vrijednost.
  7. Ne zaštićujte me od posljedica mojih djela. Ponekad moram učiti i na svojim greškama.
  8. ne uzbuđuj se previše kad ti kažem mrzim te. Ne mrzim tebe već tvoju moć da me onemogučiš.
  9. Ne osvrćite se previše na moje lakše bolesti. Ponekad se njima koristim da skrenem pažnju na sebe.
  10. Ne gunđajte, i ne prigovarajte često. Ako to činite, morat ću se zaštititi praveći se gluh.
  11. Ne obećavajte prebrzo. Zapamtite , grozno se osjećam kad ne ispunite obećanja.
  12. Ne zaboravite, da se ja ne mogu uvijek tako dobro izraziti kako bih želio. Zbog toga nisam uvijek precizan.
  13. Ne opterećujte previše moje poštenje. Ja se lako uplašim i reknem laži.
  14. Ne budite nestalni. To me zbunjuje i čini da gubim povjerenje u vas.
  15. Ne odbijajte me kada vam postavljam pitanja. Ako to činite , ubrzo ćete shvatiti da sam odgovore potražio na drugom mjestu.
  16. Nemojte nikada govoriti da ste savršeni i nepogrešivi. Zadat ćete mi previše bola kad otkrijem da to nije istina.
  17. Ne govorite mi da su moji strahovi glupost. Oni su doista stvarni i prije ćete me umiriti ako me budete nastojali shvatiti.
  18. Nemojte nikada misliti da vas ponižava ako mi se zbog nečega ispričate. Iskrena isprika učinit će da vam se još više približim.
  19. Ne zaboravite da neobično volim eksperimentirati. Ja ne mogu bez toga. Zato molim vas računajte sa tim.
  20. Ne zaboravite kako brzo odrastam. Sigurno vam je vrlo teško održati korak sa mnom. Molim vas pokušajte to.
  21. Ne zaboravite da ja ne mogu rasti i truditi se oko svega ako mi ne dajete mnogo svog razumijevanja i ljubavi. Ali ne moram vam to baš uvijek reći. Moram li? 

Primjedbe

MOST POPULAR POSTS