KAD SE BORIM NEPRIJATELJA NEMAM


Kad se borim, neprijatelja nemam, rekao je Grunf u jednom od Alan Ford stripova. Ja sam jako odusevljen sa tom izjavom. 

Ova recenica u potpunosti objasnjava stav duhovno uzvisenog borenja. Borenje moze biti i duhovno uzviseno, a to je kada se covjek koji se mora boriti jer je tako prisiljen okolnostima, boriti, ali se bori bez mrznje, bez bijesa, bez zlobe, bez negativnih emocija, bez straha.

Mogli bi misliti da je to covjek hladan kao led, ali nije. To je covjek koji je u potpunosti siguran u sebe, svoje sposobnosti i svoju ispravnost. Takav covjek se bori bez mrznje.

Hladnokvrnost u borbi je dobrodosla ali isto tako je u borbi vrlo vazan i emocionalni sadrzaj. Taj sadrzaj mora odrazavati enrgiju, snagu, brzinu, moc, taktiku i tehniku. 

Taj emocionalni sadrzaj sadrzava i agresivnost i cvrstocu i brutalnost i nemilosrdnost u trenutku kad to treba. 

Taj sadrzaj odrazava slijedece: borac izgleda vanjskom promatracu kao najaci tornado, tsunami i najveca planina na svijetu koji ruse sve pred sobom i istovremeno kao najmirnije jezero u najmirnjoj sumici na najmirnijem mjestu u svemiru i to sve u isto vrijeme i kao najopasniji tigar, lav, medvjed ili dinosaur, kao predator i terminator i kao najsvetijie bozanko bice i to sve odjednom.

Ali bez bijesa, bez mrznje, bez zlobe, bez zavisti, bez icega loseg.

To je kao kad vam ja na treningu kazem - samo borba, samo pobjeda, nema predaje, nema straha. U borbi se bori, vas trening vam omogucava da u borbi budete tocno takvi. Da bi to bilo moguce, potrebno je jako, jako, jako puno vjezbati, proucavati, istrazivati, vjerovati i provoditi u stvarnom zivotu.

Zasto je vazno boriti se bez mrznje:

Mrznja, bijes i zloba unistavaju covjeka na duhovnom, umnom i tjelsnom nivou. Iako mozes pobjediti uz pomoc mrznje i bijesa, oni ostaju nakon borbe i jos se pojacavaju i tada unistavaju borca, njegovu obitelj, njegovu djecu a na kraju i njega samoga. Takvi ljudi stradaju u zivotu i osobe oko njih stradaju, jer mrznja donosi zlo, mrznja nosi nesrecu na svakom koraku i to svima oko mrzitelja a na kraju i njemu samome. Takvi ljudi uistavaju sami sebe, svoje obitelji i na kraju budu unisteni svi.

Zato da vam se to ne desi, kad se morate boriti, borite se bez mrznje, bijesa i zlobe, jer borba nije u stvari pobjeda napadaca i protivnika, borba je u nama i uvijeku nama. Morate se boriti protiv svojih demona, kad ste njih pobjedili, svaki protivnik je pobjedjen.

Svi smo kroz nas zivot svjedoci borenja sa mrznjom, stvaranja neprijatelja, borbe iz zavisti i zlobe, a najvise iz mrznje. Cak i danas puno godina nakon svih ratova i dalje odredjeni ljudi gaje neopisivu mrznju jedni prema drugima. Mrznja je zlo, ljudi moji. To morate znati, i ako vas je obuzelo to zlo nikada vam nece biti dobro u zivotu, to je pa zakon prirode. Jer kad se zlom bavis, zlo je uvijek tu i zlo ce ti se i desiti.

Recept je jednostavan: Kad se borim neprijatelja nemam, niti ih stvaram.

Naravno neprijatelji uvijek postoje, ali oni nisu moji neprijatelji, oni su sami sebi neprijatelji ako usmjeravaju svoje neprijateljstvo na mene. Kada me napadaju i dalje nisu to moji neprijatelji, takvi ljudi ili drzave ili nacije su sami sebi naprijatelj. 

Kad me/nas napadnu bilo kojim nacinom stradat ce zbog tog napada. Znaci ako me napadas ti si svoj najveci neprijatelj zbog tog napada a ja sam samo sredstvo koje ce te zustaviti.

Nakon sto sam zaustavio napad, ja zivim sretnim zivotom do beskraja svemira, a taj napadac, mrznja i sve to sto je na njemu, njima, oni zive moglo bi se reci, ako zive u paklu na zemlji ili u paklu stvarnome, ovisno o tome kamo ih je njihov napad poslao.

To je kao kad netko napada Lava, Tigra i Slona. Lav, Tigar, Slon oni ne mrze oni se tada samo brane, a obrana im je smrtonosna. Tako je i samnom, kad me netko napada, ne mrzim ga, samo se branim od napada i to je sve. Poslije toga zelim pravdu, samo pravdu bez mrznje. 

Zato kad se borim neprijatelja nemam.

Primjedbe

MOST POPULAR POSTS