DUHOVNIK


U Crobran vještinama postoji pojam Duhovnik i Duhovnica. Tko je Duhovnik/Duhovnica i što to znači? Duhovnici i Duhovnice iz Hrvatske povijesti su osobe koje su bili duhovni vođe i ratnici u isto vrijeme. To su osobe koje su se odlikovale više svojim duhovnim radom a tek onda ratničkim ili jednako jednim i drugim, ovisno o vremenu i prilikama u kojima su živjeli.

Duhovnici su bili katolički svećenici/ratnici, biskupi/ratnici, banovi/ratnici, banovi/pjesnici/ratnici, učenjaci/ratnici, drevni duhovni vođe/ratnici. Isto se odnosi i na drevne duhovnice. Da, naravno tu postoji i religijski element što je normalno jer kroz sva stoljeća postojanja hrvatskoga naroda i roda duhovna učenja su vezana za religiju. Prije kršćanstva za staru hrvatski religiju i vjeru u boga Peruna i druga božanstva a za vrijeme kršćanstva vezano naravno za vjeru u Isusa Krista i Boga oca njegovoga majku Mariju i druge svetce.

Prije svega toga duhovnici/duhovnice/ratnici koji su postojali kao starosjedioci na našim prostorima imali su svoju duhovnost i svoja duhovna vjerovanja od prvih neandertalaca, pa preko ljudi kamenog, i ostalih doba do današnjih dana.

To je duhovno nasljeđe je ogromno i predmet je proučavanja putem Crobran vještina. Jer kako proučavamo kako su se borili neandertalci ili ljudi iz metalnog doba, tako proučavamo i u što su oni vjerovali, što su znali i umjeli u duhovnom smislu i ako u tome ima koristi za nas danas onda ćemo i ta stara vjerovanja i znanja iskoristiti u današnjem Crobranu da se još bolje razvijemo - ili nećemo, jer to ne moraju svi niti raditi, niti prihvatiti. I to je sasvim u redu. Crobran je toliko velik i toliko plemenit da si svatko može uzeti ono što mu treba i paše.

Crobran objedinjuje nemoguće i stvara jedinstvo tamo gdje jedinstva u današnjem svijetu nema. A to je upravo u različitim duhovnim i vjerskim učenjima. Kako? U Crobran duhovnim učenjima mi učimo o vjeri starih hrvatskih neandertalaca, o vjeri starih hrvatskih plemena kamenog doba, o vjeri ljudi iz metalnog doba o vjeri i vjerovanjima starih Hrvata prije kršćanstva prema slavenskim tradicijama o vjerovanjima prema iranskim tradicijama, o vjerovanjima prema kršćanskim tradicijama svih vrsta koje djeluju i koje su djelovale na tlu Hrvatske. Mi objedinjujemo sva ta vjerovanja i znanja u posebna Crobran duhovna znanja i ujedinjujemo ih da djeluju za nas na osobnoj razini, sva ta učenja zajedno. A svi znamo da je to u svakidašnjem realnom svijetu - podijeljenom svijetu nemoguće i da jedno vjerovanje i znanje često želi poništiti i obezvrijediti ovo drugo. No u Crobranu nije tako, pošto je Crobran Čudo, tu se ono nemoguće objedinjuje u moguće.

Sva drevna i moderna hrvatska duhovna učenja i ratnička učenja su temelj Crobran Duhovnih Učenja, koja se zatim vježbaju posebnim duhovnim vizualizacijama i čitanjima duhovnih tekstova. Sve to su prije nas radili hrvatski duhovnici i duhovnice na svoj način a mi danas na svoj. Tko će koliko tih učenja prihvatiti ili ne je potpuno individualna stvar, no ona su tu za sve one koji ih žele proučavati, usavršavati i uvježbavati.

Kroz posljednjih 30 godina od kada su ta duhovna učenja preko mene upotrebljavana u praksi i svakodnevnom životu, pokazalo se da djeluju jako dobro u zaštiti onoga koji ih prakticira, u zaštiti i poboljšanju zdravlja, osobne sigurnosti i povećanja dosega i znanja.

Kao što sam već nedavno rekao, meni osobno su ta Duhovna Učenja najvažniji dio Crobran vještina i ja sebe smatram Duhovnikom Crobran Vještina, jer neprekidno proučavam i prakticiram Crobran Duhovna Učenja i Crobran Ratničke Vještine i to je Duhovnik. Da to ima religijski predznak i ima vjerovanja, no Crobran duhovništvo je istraživanje i ne traži nikoga da odbaci svoju vjeru, ili da vjeruje religijski u ta učenja. To je put usavršavanja uma, tijela i duha, a vjerovanja koja će se desiti na tom putu su ona koja će svatko sam sebi otkriti kroz duhovni put.

No isto tako cijeli Crobran ima oznaku vjere i vjerovanja. Ako vježbač ne vjeruje u to što vježba i što uči u Crobran učenjima onda uzalud vježba i uči jer mu niti jedna tehnika niti znanje neće pomoći u životu bez te vjere - i to je religijski prizvuk. Vjeruj i ostvarit će ti se. Ako ne vjeruješ uzalud ti sve što radiš u Crobranu. E sad tu svoju vjeru vi povjerenje možeš staviti samo u fizički dio i to je ok, jer će tada taj fizički dio tada dati vrhunske rezultate. I tako je u svakom dijelu Crobran učenja, nema polovičnosti ili vjeruješ i proučavaš s vjerom i rezultati dolaze ili ne i rezultati ne dolaze, to je jednostavno tako.

Recimo ponekad svi mi govorimo da želimo biti jaki kao Hulk, Supermen, Terminator, Thanos i sl..dok radimo određene vježbe i to je opće prihvaćeno kao normalno - no kad kažem da treba biti jak kao Bog Perun ili Veles ili Ognjena Marija ili izdržljiv kao Sv. Franjo, ili pun ljubavi kao Majka Božja, (Božanstva koja su jača od svih tih moderno izmišljenih likova samo po tome što već kao pojmovi postoje par tisuća godina) - ali to je onda problem jer ima religijski pristup. Pa što onda, ako to meni djeluje da ja postanem jači, brži, moćniji, pametniji, zdraviji i sigurniji onda je to vrlo dobro a uz to je i staro originalno hrvatsko vjerovanje a nije američka izmišljotina.

Problem je jedino u glavi koja vidi problem zbog njenog nerazvijenog i podijeljenog uma. Glava otvorenog uma u ničemu ne vidi problem nego potencijal za svoj razvoj i potencijal za pomoć drugima kroz svoj razvoj.

Meni kao Crobran Duhovniku nije problem kleknuti u crkvi i odmoliti očenaš iako nisam katolički vjernik, i nije mi problem zazvati Boga Peruna i Velesa da mi pomognu, nije mi problem odraditi šamansku meditaciju odlaska u druge dimenzije, jer je sve to ujedinjeno u meni kao duhovniku i istraživaču i svaka od tih praksi za mene djeluje. Nije mi problem pronaći stara hrvatska svetišta gdje djeluje čarobna energija zemlje i neba i tamo zahvaliti i Bogu i Isusu i Alahu i Budi i svima drugima, jer je sve to objedinjeno u meni i nije mi problem odmoliti originalnu molitvu Abwon De Bashmajo koji danas ne zna 99 posto čovječanstva a koja za mene djeluje u svakoj opasnoj i škakljivoj situaciji točno i precizno i kako mi treba da bi bio zaštićen i siguran. Sve je to vjerski pristup. Jer kako sam rekao nema bez vjere ničega i ništa u Crobranu neće raditi bez vjere. Nije mi problem niti odslušati propovjed mudrog svečenika bilo koje vjere. Problem mi je svako slijepo slijeđenje bilo kojeg pravca, jer to vodi u zlo. 

U Crobranu ne postoji isključivost jedne vjere i duhovnosti u odnosu na drugu. Od svih učimo. i sve prihvaćamo u njihovim dobrim osobinama. U Crobranu postoji jedino isključivost ljudske gluposti - tu isključujemo i diskriminiramo svaku ljudsku glupost u obliku isključivosti, nesuradnje, neprihvaćanja različitosti, guranja zla, općenito svake vrste ljudske gluposti, isključujemo sva vjerovanja tipa moje je bolje od tvoga, ja sam u pravu a svi ostali nisu, moja vjera je jedina ispravna, ja sam jedini ispravan, ispravna. Takvi stavovi nemaju mjesta u Crobran vještinama.

Crobran dozvoljava svakome da bude što god želi i može, da vjeruje u što god želi i podržava svakoga u tome, samo pod jednim uvjetom - da sa  svime time postaje DOBAR ČOVJEK, DOBRA OSOBA. Zato tome služe sva Crobran učenja - kako postati dobar čovjek, a to bome nije lako. 

Dobar čovjek nema zavisti, nema jala, nema zlobe, ne želi zlo drugome, nema u njemu niti trunke negativnosti prema drugima, dobar čovjek oprašta i gradi svoj uspjeh na dobroti, znanju i pomaganju. Dobar čovjek ne nameće svoju vjeru i ideologiju drugima, ne napada druge zato što su drugačiji i različiti. Dobar čovjek poštuje sve, razumije sve, prihvaća sve različitosti kao nešto što jest ali je i dalje na svom ispravnom putu dobrote. Da i to sve ima vjersku notu, jer ako istinski ne vjeruješ u svako od tih učenja, u svaku njihovu riječ - nečeš postati taj dobar čovjek. 

Zato Crobran Duhovništvo je vjersko, religisjko i duhovno na svoj način i tu nema ničega lošega nego samo jedno veliko jedinstvo koje nama koji smo na tom putu omogućuje da sjednemo sa afričkim šamanima i sa pravoslavnim svečenicima, sa krščanima svih orjentacija i sa budistima i muslimanima i sa sa svima drugima i prihvatimo i njih i njihova učenja kao dio čovječanstva i kao nešto od koga i čega možemo nešto naučiti za sebe i svoj razvoj i na taj naćin povećati svoj doseg i postati bolje ljudsko biće, biće svjetlosti i dobrote.

Nije to teško, samo prihvati druge takvima kavi jesu i to je sve. Naravno govorim o dobru. A Crobran Duhovništvo veliča naše hrvatske znamenite ljude i njihova djela a tu uvrštavamo pisce, znastvenike, izumitelje, sportaše, ratnike-duhovnike, Oni su jedan od temelja Crobrana.

Crobran Duhovništvo su praktične umne, duhovne i duševne vježbe povećanja svoga dosega. I one nisu ideologija, religija, vjerska učenja - sve te vježbe i učenja su samo alati kojima se koristimo da bi postigli cilj. A koji je to cilj? Taj cilj je kod svake osobe nešto drugo i različito. Moj cilj ne može biti tvoj cilj - tvoj cilj je tvoj. Možemo se zajedno kretati na putu do naših ciljeva koristeći iste alate - Crobran Duhovne Vježbe ali svatko će stići tamo gdje želi. Ponekad to može biti i isti vrhunac vještine ali je opet različit. Crobran je put koji treba svakoga usmjeravati ka njegovom cilju, ka tvom načinu. Naravno kad se savladaju određene osnove koje su temelj da bi se mogao istraživati taj svoj način. 

Znači pojednostavljeno Crobran Učenja sva, pa tako i duhovna su alati za postizanje slobode, svoje-tvoje osobne slobode, slobode znanja, vještine, duhovne slobode, slobode izražavanja, vjerske slobode, slobode vlastite prezentacije, slobode cijeloga tebe.

Zato što se tiče Hrvatskih Duhovnika - proučiti djela na primjer: fra Luke Ibrahimovića, svećenika Marka Mesića, Svetog Ivana Kapistrana, Ivana Viteza od Sredne, Ivana Česmičkog, Nikole Modruškog, Vicka Paletina, Ruđera Boškovića, Hermana Dalmatina i tako možemo u nedogled. Većina od tih ljudi su bili svećenici i ili vjernici i zahvaljujući svojim uvjerenjima su postigli sva ta velika djela i divi im se cijeli svijet, doslovno svijet - pa ne vidim ništa loše u vjerskom prizvuku njihovog djelovanja. 

Loše bi bilo da su oni pozivali na ubijanje ljudi u ime svojih vjera i crkvi kao što to danas čine neki vjerski poglavari. Nema bez vjere uspjeha u ničemu. Bilo koje vjere, ja ovdje ne biram i ne usmjeravam samo naglašavam da je današnje Crobran Duhovništvo duboko povezano sa vjerom, vjerovanjem, vjerovanjima, religijom, starim pretkršćanskim učenjima, a što se mene tiće možeš vjerovati u i kamen iza svoje kuće i u drvo u svom dvorištu - meni je jedino važno da Crobran stvara dobre ljude. Sva naša učenja omogućuju svakome otvoreni um, dobrotu, ljubav, moć i znanje. A sve to nema nigdje drugdje nego u Crobranu. Osim uz fizičko vježbanje to se postiže proučavanjem, učenjem i studiranjem i ne prihvačanjem zla kroz taj proces.

Gogi


Primjedbe

MOST POPULAR POSTS