TEŠKE RIJEČI - KNJIGA 6 - DREVNO ZNANJE 3

DREVNO ZNANJE -  MODERNO ZNANJE
Predstavnik drevnog znanja - umjetnost KUK SUL DO, predstavnik modernog znanja - INSTINKTIVNA SAMOOBRANA. Da usporedimo da li je to stvarno toliko različito.
KUK SUL DO I OSTALE BORILAČKE VJEŠTINE

Koja je razlika između Kuk Sul Do-a i ostalih borilačkih vještina? Kakva je to vještina Kuk Sul Do? Koje su njegove glavne karakteristike? Neka su od mnogih pitanja koje ljudi postavljaju kad čuju za Kuk Sul Do. Dali je to bolje od ovoga ili onoga, jeli to slično kao Aikido, Judo itd.

Kuk Sul Do kao što sam naziv kaže je Put korejskih tradicionalnih borilačkih umjetnosti. Sa svojom dugom poviješću već je različit od svega drugoga. U Kuk Sul Do –u postoje sve drevne tehnike koje su vježbali drevni korejski ratnici, koje imamo navedene i u ovoj knjizi. Kuk Sul je sklop mnoštva različitih stilova borbe u sveobuhvatni sistem borilačkih vještina i umjetnosti a ujedinjen pod nazivom Kuk Sul Do. Također se u Kuk Sul Do -u prakticira, uz staro dobro tradicionalno vježbanje proučavaju i upotrebljavaju i svi moderni načini borenja bez i pomoću najmodernijeg oružja. Znači i stara tradicionalna oružja i oružja najnovije tehnologije. Na primjer, kako se Kuk Sul Do razlikuje od drugih borilačkih vještina? Tako jer je će Kuk Sul Do vježbač vježbati i na drvetu i u blatu i u vodi i u snijegu, i po mraku u svim nemogućim uvjetima i uz pomoć mačeva i štapova ali i uz pomoć pušaka i pištolja, a sve kako bi poboljšali svoju vještinu.

Tehnike i taktike Kuk Sul Do-a su drugačije od drugih vještina, udarci, poluge i bacanja, pritisci, lomovi i borba na tlu ili hrvanje, sve je to drugačije u Kuk Sul Do-u, jer mi imamo određene principe koji definiraju svaku tehniku. To ne znači da poluga na šaci prema van u Kuk Sul Do-u nije ista kao u dr. vještinama, nego je način dolaska, svrha te poluge, taktika ulaza, hvata, pritisaka, udaraca i loma i bacanja i završetka potpuno specifična, drugačija nego u drugim vještinama. Tako je sa svakom tehnikom, npr nožem, specijalne tehnike nožem u Kuk Sul Do-u su potpuno svojstvene osnovnim kretnjama stila i nisu slične drugim vještinama. Sličnosti postoje u pojedinim dijelovima tehnika, ali tehnike u cjelini su potpuno različite, forme su potpuno različite, metode disanja svojstvene samo Kuk Sul Do- u. Specijalna teorija, taktika i filozofija svojstvene samo Kuk Sul Do-u. 

Pazite naravno da ima dosta sličnosti sa korejskim metodama, jer Kuk Sul je etimološki i povijesno postavljen prije tih drugih korejskih vještina. U Kuk Sul Do su utkane drevne metode borilačkih vještina iz kojih su izrasli različiti stilovi korejskih i japanskih i kineskih vještina, ali isto tako u Kuk Sul Do-u možete naći utjecaj drevnih kineskih, mongolskih i japanskih, borilačkih vještina. Na primjer svaki Kuk Sul vježbač proučava i borbu japanskim mačem ali po korejskoj metodi i taktici. Zašto? Zato jer su koreanci u ratovima protiv japanaca shvatili da moraju upoznati neprijateljsko oružje i taktike ako ih žele pobijediti.

Tako su tehnika u Kuk Sul Do-u, taktika i načini mnogo stariji od drugih stilova. U malo kojoj vještini ćete vježbati bacanje kamenja i pijeska, borbu kamenom i razne druge specijalne stvari. U Kuk Sul Do-u naći ćete na primjer od modernih vještina: moderne boksačke tehnike, ali ne sa ciljem boksanja, nego sa ciljem što bržeg i efikasnijeg savladavanja napadača kombiniranjem svih Kuk Sul Tehnika. Tako da je to slično u udarcima boksu, ali nema nikakve veze sa boksanjem kao sportom, nego sa specijalnom Kuk Sul Do taktikom i tehnikom. Kuk Sul Do je sistem sveobuhvatnosti na specifičan način, vježbajući borilačke vještine i umjetnosti. Iza svake Kuk Sul Do tehnike stoji posebna Kuk Sul Do filozofija koja također u spoju sa KSD pokretima daje unikatnu cjelinu koje nema nigdje drugdje.

Ono što je najvažnije reći za Kuk Sul Do je to da je to da je KSD sveobuhvatna vještina koja razvija ljudsko biće u svim dimenzijama postojanja: u fizičkoj - pomoću fizičkog vježbanja, u umno/intelektualnoj - pomoću pamćenja velikog broja tehnika i pomoću taktičko tehničkog treninga te u duhovnoj pomoću vježbi meditacije, ki energije i samospoznaje.

Potpunost KSD-a se očituje i u samom tehničkom dijelu - vježbanje ručnih, nožnih, tehnika na tlu, tehnika bliske borbe i bacanje, tehnika poluga i gušenja, tehnike borbe u svim uvjetima tehnika sa preko 30 vrsti oružja, tehnike liječenja, tehnike i taktike borbe protiv više napadača, naoružanih napadača itd..No na stranu sve to potpunost se očituje i unikatnoj Kuk Sul Do filozofiji koja nas uči da postanemo bolji ljudi. 

Posebnost Kuk Sul Do-a se očituje u tome što se sve to stvarno vježba i radi kroz trening Kuk Sul Do-a, i po tome smo mi jako drugačiji od ostalih današnjih vještina ali i jako slični istinskim ratničkim i borilačkim vještinama bilogdje na svijetu jer sve one imaju isti ovakav pristup uz neke lokacijske i tehničke razlike. Svaka istinska vještina teži potpunom razvoju čovjeka.

Samo što je sve u vještini ovisno o ljudima, ljudi su ti koji čine vještinu i ako ljudi daju sve od sebe vještina je savršena, a ako skraćuju, traže lakša rješenja, mijenjaju i odbacuju a nisu razumjeli biti i suštinu svoje vještine onda naravno da vještina gubi svoju izvornost, prepoznatljivost i kvalitetu. 
Ovdje se opet vračam na moje ranije rečene stavove - razlike između vještina postoje ali one nisu važne - važno je kako mi vježbamo - da li traljavimo i zezamo se i rekreiramo ili vježbamo istinski, ratnički kao pravi borilački umjetnici.

 KUK SUL DO FILOZOFIJA - BY KUK SA NYM, SUN KON LIM 9.DAN PREDSJEDNIK I OSNIVAČ SVJETSKE KUK SUL DO ASOCIJACIJE I VJEŠTINE KUK SUL DO

Osnove Kuk Sul Do filozofije su:
Vrlina

Odanost

Čast

Poštenje

Jedinstvo

Ljubav

Trud

Strpljivost

Prije oko deset tisuća godina predci Korejskog naroda su počeli migrirati sa područja centralne Azije na istočne obale Azije. Selili su se prema toplijoj klimi i izlazu na more te se naselili na područje današnje Mandžurije i korejskog poluotoka. Tamo je korejski narod stvorio unikatnu civilizaciju utemeljenu na DAE HAN FILOZOFIJI. Dae Han filozofija je čisto korejska po postanku. Ta je filozofija razvijena, njegovana i sazrjela prije nekih velikih kontakata sa drugim narodima. Dae Han filozofija se zasniva na četiri različita principa i značenja:

Prvo – Dae Han znači GLAVA ili VOĐA. Korejski narod je tražio vodstvo u osobama koje su imale visoke pozicije. Primjerice kralj – glava države, otac- glava obitelji, učitelj – glava učionice – škole. Te osobe su smatrane kao najvažnije u društvu.

Drugo Dae Han znači VELIKO ili CJELINA. Svaka osoba se smatra vitalnim članom zajednice kao cjeline. Harmonija unutar zajednice kao velike cjeline je vrlo važna u traženju individualne sreće, a isto tako i za cijelu zemlju.

Treće Dae Han znači SVJETLOST ili OPTIMIZAM. Svjetlost u korejskom jeziku označava mir, čistoću i poštenje u životu. Biti optimističan bez obzira na sve teškoće koje je netko proživio u prošlosti.

Četvrto Dae Han znači VIŠE UČENJE. Korejski narod polaže veliko značenje na obrazovanje i kulturu. Kao narod koreanci teže odličnosti u učenju, bilo to učenje znanosti ili borilačkih vještina.

Ova četiri principa korejske Dae Han filozofije su uvučeni u svaki dio korejskog društva. Oni su ugrađeni u korejsku kulturu, religiju, ekonomiju, politiku te pogotovo u borilačke vještine. Ti principi i danas imaju važnu ulogu u konstituiranju korejskog identiteta.CHOI CHI – Won poznati korejski učenjak i ratnik iz Silla kraljevine napisao je o Dae Han filozofiji na nadgrobnom spomeniku ratnika zvanog Nan Nang. Majstor CHOI je napisao da uvođenje Konfucije – ovih učenja u Koreju jača Dae Han vrijednosti poštivanja roditelja, učitelja, kralja te lojalnosti prema svojoj zemlji.Uvođenje TAOIZMA   ojačalo je filozofiju harmonije i koegzistencije sa prirodom i sa drugim ljudskim bićima. Uvođenje Zen (korejski Son) budizma ojačalo je međusobno razumijevanje, pomoć i ljubav između svih žitelja društva.

Glava Države
Prvo značenje Dae Han-a je glava ili visoki položaj. Do 2333. g . p.n.e. DAN KUN (DAN GUN) je ujedinio mnoga plemena i uspostavio prvu plemensku naciju u povijesti Koreje. Ta je zajednica nazvana CHO SUN – (zemlja jutarnje mirnoće). Prva glava države CHO SUN – tj. Onaj koji je bio na čelu države imao je titulu DAE HAN BAI KUM (svijetla glava plemenske nacije).

Filozofija Dae Han je glavi države davala vrlo jednostavnu lekciju, Kada je voda koja teče u gornjem toku i na izvoru čista i jasna, voda u donjem toku će također biti čista i jasna. Isto tako kada glava države vodi svoj narod sa ljubavlju i brigom za narod, narod će ga slijediti sa poštovanjem i poštivanjem. Na drugoj strani, ako glava zemlje vodi naciju samo za svoj osobni dobitak, slavu i probitak i podanici i narod će postati sebični i pokvareni i okrenut će se protiv glave države. Po Dae Han filozofiji glava države ne bi trebao biti obrazovan samo u poslovima politike, ekonomije, kulture i borilačkim vještinama. Vođa mora biti odličan i u svim vidovima etike, ljubavi i brige prema svojim podanicima i narodu.

Roditelji
U Kraljevini Koryo, veliki Son majstor i učitelj IL YUN je napisao knjigu naziva SAM KOOK YU SA. Unutar knjige ima priča o kćerkinoj odanosti svojoj majci. Priča kazuje da je u Silla kraljevini živjela djevojka, tijekom vladavine KRALJICE JIN SUN, koja je u ranoj mladosti izgubila oca. Ona je radila kao fizički radnik kako bi uzdržavala sebe i svoju slijepu majku. Jedne godine velika glad, kriza i oskudica je poharala cijelu regiju i kraljevstvo. Bez posla i očajna djevojka je ne rekavši majci ništa o tome, PRODALA SAMU SEBE, u bogatu kuću za cijenu od trideset mjerica riže. Bilo joj je dozvoljeno da cijeli dan radi u kućanstvu te da se navečer kad je gotova sa poslovima vrati majci i brine o njoj. Nakon par dana slijepa majka je upitala djevojku: «U prošlosti uživala sam u mirnoći uma iako mi hrana i nije baš bila najbolja, a sada kad je odjednom hrana jako dobra ali ja ne znam zašto moj um nije u miru kao prije, ne zna što se to događa sa mnom?»  Tada je kćer majci rekla istinu i obje su se zagrlile i plakale. Djevojka je shvatila da je ona mislila samo na fizičku potrebu svoje majke – hranu zbog gladi, ali je zanemarila razumjeti mir u majčinoj glavi.

Dae Han filozofija uči da se za odanost i ljubav prema svojim roditeljima ne smatra oduživanje i predaja nego da ta odanost dolazi kao čast i privilegija, koja proizlazi iz čistog srca sinova i kćeri. Ovaj nivo odanosti roditeljima je održan kroz cijelu korejsku povijest neovisno o dobi, socijalnom položaju ili bogatstvu osoba. Odanost roditeljima ne prestaje sa smrću svojih roditelja nego se nastavlja sa obožavanjem svojih predaka. Čak je i KONFUČIJE, slavni kineski filozof  (500 g.p.n.e.) pisao o tome kako se divi posvećenosti korejskih sinova i kćeri prema svojim roditeljima. Oni su u stara vremena oplakivali smrt svojih roditelja točno tri godine.

Dae Han filozofija ne vjeruje u odvojenost ŽIVOTA I SMRTI. Život u ovom svijetu je nastavak života iz prethodnog svijeta i nastavit će se u novi svijet. Drugim riječima, pri rođenju putovanje u prethodnom svijetu je došlo do kraja a putovanje u ovom svijetu je tek počelo. Prilikom smrti putovanje u ovom svijetu je na kraju ali je isto tako i početak drugog putovanja u drugom – slijedećem svijetu.

Da bi približili taj koncept, ispitajmo slijedeću analogiju. Odlučili ste se putovati vlakom iz New Yorka u San Francisco. Prvo morate na željeznički kolodvor u New York gdje ćete kupiti kartu i ukrcati se na vlak koji putuje na zapad. U ovoj točci usporedimo djelovanje koje ste poduzeli prije nego što ste sjeli u vlak, kao naš život u prethodnom svijetu. Kad vlak kreće na svoj put preko Amerike to  možemo usporediti kao početak novog putovanja u slijedeći novi svijet.

Put preko cijele Amerike je divan, život u vlaku je odličan. U tom trenutku možemo život u vlaku kao što je uživanje u krajoliku, jedenje fine hrane, spavanje, druženje sa suputnicima usporediti sa našim životom u ovom svijetu. Napokon vlak stiže u San Francisco, vi izlazite iz vlaka. Ovdje to izlaženje možemo usporediti kao smrt. Pa ipak da li izlaženje iz vlaka sadrži prekid vašeg života – NE, vi se i dalje krećete, mislite, postojite, možete posjetiti znamenitosti San Francisca, uživati u životu u novom gradu. Po istoj logici mi ćemo živjeti u drugom obliku života u slijedećem svijetu.  Ovaj tip filozofije daje psihološku prednost živim osobama i pomaže da se shvati obožavanje predaka.

Učitelj
Uz glavu države i roditelje, UČITELJ je vrlo cijenjen član korejskog društva. Dae Han naglašava edukaciju. Bez učitelja da obučava ljudska bića ne bi bila drugačija od životinja, koje nastoje samo zadovoljavati svoje osnovne potrebe za hranom, snom i razmnožavanjem. Zbog postojanja učitelje osobe mogu imati i intelektualni i borilački trening. Usporedite učitelja kao vodiča po planini. Penjući se po planini bez iskusnog vodstva može izazvati katastrofu. Ali kad imate iskusnog vodiča koji vodi ljude, ti ljudi će sigurno doseći vrh planine i uživati u pogledu. Iz učiteljskog pogleda postoje tri grupe studenata. Prva grupa sluša učitelja vrlo dobro, slijedeći učiteljeve smjernice korak po korak, oni dostižu vrh planine i uživaju u pogledu. Druga grupa je ispunjena sa sumnjom i nepovjerenjem u svog učitelja-učitelje. Neizbježno, oni će se odvojiti od svog učitelja i lutati po sredini planine.

Treća grupa nikada ne poklanja nikakvu pažnju svom učitelju i nikada se neće pomaknuti sa podnožja planine. Učitelj mora znati kako da se odnosi prema te tri grupe učenika – osoba. Poštivanje učitelja ne dolazi prirodno. Učitelji zaslužuju poštovanje i poštivanje postajući uzori svojim studentima po moralu i etici jednako kao i po izabranoj djelatnosti, u našem slučaju borilačkim vještinama.

Tijekom perioda Lee kraljevine, vrlo mudri učitelj je obučavao kraljevog sina. Princ je na svog učitelja gledao kao na savršenog đentlmena i nije mu mogao naći nikakve mane ili slabosti. Jednoga dana princ odluči testirati učitelja. Princ je došavši ranije na nastavu odlučio provesti test, postavivši vrlo oštar čavao u učiteljev jastuk za sjedenje. Učitelj je sjeo na jastuk i počeo predavati lekcije zakazane za taj dan. Kako je vrijeme prolazilo i učitelj je nastavljao sa predavanjem bez ikakvog pokazivanja emocija.

Radoznalost o čavlu i učitelju je ubrzo preokupirala prinčevu pažnju tako da je on ubrzo izgubio koncentraciju za učenjem. Dali je učitelj sjeo na čavao. Možda se čavao pomaknuo, zašto učitelj nije reagirao…pitanja na sve strane. Uskoro je princ primjetio lokvicu krvi kako dolazi ispod jastuka, i natapa učiteljeve bijele hlače. Učitelj je i dalje nastavio sa lekcijom ne obraćajući niti najmanje pažnje na krv. Zapanjen princ je objasnio učitelju da mu je on postavio čavao u jastuk preklinjajući  za oprostom. Princ je zbunjen upitao: „Vidim krv na vašim hlačama zar ne osjećate bol?“ Naravno – glasio je odgovor, ali ja ne mogu skočiti sa jastuka ispred vas u boli – JA SAM VAŠ UČITELJ - Moj zadatak je naučiti vas kako da kontrolirate svoje emocije u slučajevima iznenadne boli. Kada postane kralj možete se susresti sa mnogo boli -  velikom glađu, unutrašnjim sukobima, stranom invazijom i slično. U takvim situacijama – ako vi skočite sa jastuka i ne znate što da uradite, ljudi će  misliti o meni da sam loš učitelj i da vas nisam pravilno naučio. Stoga je današnji incident živa-stvarna lekcija za vas kao da kontrolirate svoje emocije i bol. Princ je od tada poštivao svog učitelja više nego ikada

Daehan (veliko-cjelina)
Drugo značenje DAEHAN –a je velikost ili cjelina. Pripadajući član zajednice će uživati u Jedinstvu, Suradnji, Harmoniji i Miru.

Jedinstvo
Ljudska bića potječu iz različitih tradicija, socijalnih pozadina, nivoa obrazovanja i različitih nacija. Svi posjedujemo različita mišljenja, ideje, misli i ponašanja. Ali sve dok osoba misli i osjeća da je bitan dio zajednice, uvijek su mogući kompromisi i tolerancija između tih razlika. Vrednovanje dobra i zla u DaeHan filozofiji je zasnovao na cjelini. Akcije koje koriste samo jedno individui a štete cjelini i zajednici smatraju se lošim. Akcije koje koriste i individui i cijeloj grupi smatraju se dobrim.

Ratnici SUN BI – u Koguryo kraljevini ili HWA RANG u Silla kraljevini polagali su veliku pažnju na cjelinu. Poštivali su jedni druge iznad svih granica i nikada nisu izdali svoje suborce na bojišnici ili bilo gdje drugdje.
Majstor WON HYO je uvijek govorio da individua mora jednako postavljati vrijednosti prema drugima kao i prema ili za sebe. Na primjer, kapetan putničkog broda mora voditi svoj brod sigurno do odredišta. On nije samo zabrinut za svoju osobnu sigurnost nego i za sigurnost svih brodskih putnika i posade. Kapetan, posada i putnici, svi dijele zajednički cilj, sigurni dolazak na odredište.
Harmonija

DaeHan filozofija sadrži harmoniju koja je prodrla u svakodnevni život u Koreji. Harmonija znači da se dva ili više različitih elemenata kombiniraju jedni sa drugima i postaju dio cjeline bez gubljenja njihovih izvornih identiteta.

Priroda je najbolji primjer harmonije. Velike ljepote u prirodi ne dolaze od jednog elementa nego od mnogo elemenata, kao što su čisti vodeni tok, zelenilo planine i polja procvjetalog cvijeća. Svi ovi elementi doprinose prirodnoj ljepoti.

Kad su SUN BI iz Koguryo i HWA RANG iz Silla-e započinjali svoj trening borilačkih vještina, njihov učitelj ih nije prvo učio tehnike. Ispočetka studenti su učili kako da isprazne um kroz SON meditaciju. Nakon toga su učili kako da izgrade snažna tijela krećući se kroz neprohodne planinske terene, plaže i obale rijeka i mora. Tek nakon svega toga bilo im je dozvoljeno da uče tehnike borilačkih vještina. Na taj način su naučili kako da u harmoniju dovedu tri elementa: UM; TIJELO I TEHNIKE, kako bi mogli uvijek raditi u maksimumu svojih sposobnosti.

Suradnja
Zemljopisno, Koreja je smještena između Kine i Japana. Koreja je prirodni most između te dvije zemlje. Počevši od prvog stoljeća prije nove ere, Koreja se suočavala sa invazijama od strane Kineza, Mongola, Mandžuraca i Japanaca. Svaki put Koreanci su surađivali jedni sa drugima i odbili izbacili napadače. Taj duh suradnje proizlazi iz DaeHan filozofije.

DaeHan filozofija ne vidi tebe i mene kao odvojene identitete, nego nas vidi kao članove cjeline. Ta misao cjeline je dovela do suradnje između Koreanaca. Pomažeš ljudima kad im je potreba pomoć,. Za uzvrat, dobit ćeš pomoć od drugih ljudi kad ti je potrebna. Taj duh suradnje je postao način života u Koreji.

Majstor YUL KOK, Sekretar Ceremonije tijekom Lee kraljevine je uvijek savjetovao seljane da pomažu jedni drugima u slijedećih pet slučajeva:
  1. Kad je nekome izgorjela kuća ili ju je odnijela poplava,
  2. Kad je nekome ukradeno njegovo vlasništvo,
  3. Kad su siromašnom čovjeku roditelji bolesni ili su umrli,
  4. Kad je dijete izgubilo oba svoja roditelja,
  5. Kad nečija obitelj zapadne u siromaštvo.

Dae han (svjetlost, optimizam)
Svjetlost i optimizam su glavni elementi DaeHan filozofije. Godine 2333. p.ne. DaeHan Bai Kum prvi kralj Koreje, osnovao je Cho Sun plemensku konfederaciju. On je proglasio da će glavni grad u novoj kraljevini biti SA DAL, što u prijevodu znači svjetla bliješteća i obećavajuća palača. Ljudi u kraljevini Cho Sun su vjerovali da žive u zemlji rođenja sunca. Živući u toj svijetloj i bliještećoj palači, vjerovali su da može i mora postojati mirna koegzistencija između različitih plemena. Vjerovali su da mogu živjeti u harmoniji sa prirodom. Vjerovali su u bolju budućnost. Ta vjerovanja povezana sa mirom, poštenjem i optimizmom su prenošena u umovima koreanaca kroz generacije.

Majstor Won Hyo iz Silla kraljevine je govorio da svaki čovjek ima originalni um, čisti dobri um. On je izjednačavao u objašnjenjima originalni um sa jarkom sunčevom svjetlošću. Majstor je vjerovao da je originalni um isključivo dobri um. Originalni um u praksi je to što uzrokuje da ljudi pomažu drugim ljudima bez očekivanja da će za to biti plaćeni ili da će nešto dobiti za uzvrat.

Na primjer ako vidite da će neko dijete - beba, pasti u vodu, jezero, rijeku, originalni um će vas natjerati da potrčite odmah prema bebi i spasite ju od pada u vodu. Do ovog čina spašavanje bebe nije došlo zbog obećanja nagrade u novcu ili zbog osobne slave. To je čista akcija pokrenuta originalnim umom. Majstor Won Hyo je uvijek naglašavao osjećaj da ljudi mogu živjeti u miru i sreći tako dugo sve dok se ravnaju po svom originalnom umu. Ali kad je originalni um pokvaren sa akcijama lažnog uma, akcijama kao što su predrasude, pohlepa, sebičnost, ljudi se ponašaju prema lažnom umu. Harmonija u umu je uništena i nestalo je mira i sreće zbog akcija lažnog uma.

Majstor je usporedio odnose između originalnog uma i lažnog uma kao žarka svjetlost sunca prema oblacima na nebu. Kad nisu oblačni dani, jarko sunčevo svjetlo (originalni um) je sposobno da svoju svjetlost jednoliko po zemlji (ponašanje koje izvire iz originalnog uma donosi sreću i mir u um. ali kad je sunčeva svjetlost zaklonjena sa oblacima (lažni um), svjetlo ne dolazi do zemlje (ponašanje pod djelovanjem lažnog uma uništava harmoniju među ljudima i mir i sreća uma i ljudi su u opasnosti).

Majstor Won Hyo je naglašavao da je potrebno zadržati originalni um cijelo vrijeme – neprekidno, da je to najvažniji način da se čine dobre stvari, dobre akcije. Neovisno o situaciji akcije koje izviru iz dobrog uma se smatraju dobrim akcijama. Suprotno akcije koje izviru iz lošeg uma se smatraju lošim akcijama. Na primjer, kada nekoga savjetuješ, ako je tvoja motivacija za savjet proizašla iz dobrog – originalnog uma, to se smatra dobrom akcijom. Ali kada je motiv savjeta našao izvor u lošem – lažnom umu, tada se to može smatrati zla akcija.

Dae han (intelekt)
Edukacija u pismu, literaturi, književnosti, kulturi i borilačkim vještinama (put pera i mača) je kroz korejsku povijest uvijek bila na prvom mjestu u svim nivoima društva. Školovani učeni ratnik je uvijek bio subjekt velikog poštovanja od strane društva i ljudi.
U Silla kraljevini, Wha Rang (Hwarang) sistem je bio ustanovljen tijekom vladavine kralja JIN HEUNG-a. Članovi Wha Rang društva bili su birani od sinova iz gornje klase. Bili su obučavani u klasičnoj književnosti od strane učenjaka, meditaciji od strane Son majstora, fizičkom treningu u obliku penjanja po planinama i borilačkim vještinama. Polaznici koji su uspješno završili Wha Rang školovanje bili su postavljani kao vojni časnici ili kao službenici i dužnosnici u civilnoj vlasti Tijekom vladavine kralja So Soo Li-a u Kogurjo kraljevini, u glavnom gradu bila je osnovana institucija Tae Hak, što znači institut za visoko obrazovanje. Tu su također sinovi viših klasa studirali književnost, umjetnost, razne znanosti i borilačke vještine. Na županijskom nivou u provincijama, bili su osnovani Pyung Dang ili lokalni studiji gdje su se također naučavale borilačke vještine, književnost, umjetnost i znanost i to za djecu od običnih ljudi.

Diplomanti tih institucija bili su poznati kao SUN BI – intelektualni ratnici i oni su postali osnova i vojnih i civilnih službi, časnika i vođa. Sun Bi su imali dvojak smisao svog života. Kao dobro istrenirani ratnici i vojnici mogli su ići na bojišnicu ako je trebalo braniti svoju domovinu. U isto vrijeme Sun Bi su mogli kao visoko obrazovani ljudi i naučnici pomagati kralju u vođenju zemlje. Sun bi su smatrali da put pera i mača imaju jednaku edukacijsku vrijednost kad se prakticiraju zajedno. Harmonija između ta dva načina je bio ultimativni cilj. Sun Bi su posjedovali učenjački šarm i ratničku hrabrost.
Sažetak Osnovne Kuk Sul Do Filozofije
1. Stavovi za svakodnevnu upotrebu:
Vrlina
Odanost
Čast
Poštenje
Jedinstvo
Ljubav
Trud
Strpljivost
2. DAE HAN
GLAVA ili VOĐA:
1.glava države
2. roditelji
3. učitel
VELIKO ili CJELINA:
1.jedinstvo
2.harmonija
3.suradnja
SVJETLOST ili OPTIMIZAM:
1.mir i dobrota
2.tolerancija i razumijevanje
3.originalni um
VIŠE UČENJE:
1.intelekt
2.školovanje i znanost
3.harmonija pera i mača.

INSTINKTIVNA SAMOOBRANA

Instinktivni Samoobrana je sistem zaštite i samozaštite koji je nastao na temelju dugogodišnjeg istraživanja profesora Gordana Krajačića, koji je u poslijednjih trinaest godina razvijao taj sistem. Važno je napomenuti da se istraživanje nastavlja te da ISF – (skaraćeno od Instinktivni Streetfighting/Samoobrana) ide dalje sa razvojem i evolucijom, bez stagnacije.



ISF je sistem jednako pogodan za žene i muškarce, te za sve osobe koje se žele naučiti efikasno obraniti od svih vrsta napada i napadača. ISF ims samojedan cilj na umu, efikasno zaštiti praktičara i od najopasnijeg napada na život.


Odmah na početku potrebno je rasčistiti jednu dilemu INSTINKTIVNA SAMOOBRANA (u daljnjem tekstu ISF)  nije sport niti borilačka vještina. To je sistem borenja, nastao isključivo na osnovi pravih uličnih borbi, te proučavanja instiktivnih pokreta ljudskog tijela, psihologije, biomehanike, fiziologije i kineziologije tijela prilikom borenja pod stresom. Moglo bi se reći da je to znanstveni sistem borenja, mada to znanstvenici  nikada ne bi priznali.


Instinktivna Samoobrana je novi sistem borbe koji će vam pomoći da preživite prave napade na ulici. Koristeći rijeći "na ulici,"  napominjem da se to odnosi i na sve ostale prostore gdje inače obično živite, boravite, radite i krećete se, osim same ulice, ali uglavnom su mjesta napada tamne uličice, parkovi, područja iza stambenih objekata, mračna dvorišta, mračna školska igrališta, garaže, hodnici, liftovi, kafići i njihova bliža okolina itd. Znači razni oblici javnih površina koje jednostavno nazivamo ulica. Streetfighting može zvučati vrlo brutalno,  necivilizirano i  neopravdano, ali nije tako. Jedino neopravdano i brutalno je kada postanete žrtva napada na ulici, autobusnoj ili željezničkoj postaji ili u kakvoj zgradi, liftu, restoranu i sl. Ako je napadnuta osoba imala sreće (a to možete biti i vi) možda će preživjeti, ako ne.... imate dovoljno mašte i sami.



Instinktivna Samoobrana je koncipirana na  najnovijim znastvenim spoznajama. To uključuje spoznaje iz KINEZIOLOGIJE (znanosti o kretanju) te iz svih sa kineziologijjom povezanih znanosti, kao što su psihologija, antropologija, biomehnaika, osnovne kineziološke transformacije, fiziologija, metodika, pedagogija, didaktika itd... Cilj tih znanstvenih spoznaja je da kroz  jednostavnost i efikasnost ISF-a znanost bude u službi svih nas običnih ljudi, a ne samo u službi odabranih i malobrojnih pojedinaca, na primjer univerzalni principi biomehanike (kretanje tijela vašeg i protivničkog),  anatomije (osjetljive točke), i psihologije, fiziologije (psihološki menagment), kineziologije (motorički stereotipi gibanja) su oni koji djeluju i daju rezultate uvijek, na svakom mjestu, na svakoj osobi, u svako doba. Nije važno u kom se položaju nalazite, nije važno koje oružje napadač ima ili koliko je jak ili velik. 



Koliko je bitan fizički dio ISF-a toliko je bitan i psihološki dio, pa je tako nastao i  psihološki management. Psihološki management je najzanemareniji aspekt treninga u današnjim borilačkim vještinama. Razlika između ležanja u lokvi krvi na tlu ili sigurnog odlaska na vlastitim nogama s mjesta sukoba nikad se ne očituje u većim mišićima ili mnoštvu naučenih tehnika, razlika je u razumijevanju ponašanja, psihologije i biomehanike procesa  nasilja. Psihološki management ISF-a je vrlo jednostavan i upotrebljiv a baziran je na ranije spomenutim zanostima. Tako je kroz niz godina rada nastao IS, koji je isključivo namjenjen preživljavanju na liniji života i smrti. U ISF-u nema fer play-a, kodeksa časti i ponosa. Tu se koristimo svime da bi preživjeli neozljeđeni ili što manje ozljeđeni, te da bi pomogli svima u nevolji.



Ovaj izraz - Psihološki Management znači   svjesno modeliranje (oblikovanje) vaših dosadašnjih psiholoških  stavova, uvjerenja i mišljenja u nove streetfighting stavove i uvjerenja pomoću kojih ćete postati neustrašivi streetfighting borac, čovjek nsalomljive volje i  karaktera, dobar čovjek i bolje ljudsko biće. Ali, i puno opasnije ljudsko biće. Da bi to mogli  moramo razjasniti neke činjenice oko našeg ljudskog uma, boli, straha, stanja ne predaje i tako dalje.



Psihička priprema je vrlo bitna stvar u ISF-u. Psihološki menagment je sistem pripreme vašeg uma na sve situacije i posljedice prije, za vrijeme i poslije eventualnog sukoba. To nije ništa komplicirano niti posebno. Vrlo jednostavno, radi se o izmjeni vaših stavova i mišljenja o određenim situacijama, te o ugrađivanju dodatnih neophodnih stavova i mišljenja za efikasno borenje.


Proučavanjem osnovnih biotičkih ljudskih kretnji  dolazi se do tzv. tehnika koje čine ISF. Mi u ISF također uči o nenasilju, istini, časti i dužnostima, poštenju i dobroti u najširim i najužim značenjima tih pojmova, ali fizički gledano u ISF-u se vježba za RAT. I to za rat protiv svih oblika zlostavljanja i kriminala i to isključivo tako da je rezultat toga rata pobjeda bilo kojim sredstvom dostupnim u određenom trenutku bez ikakvih konvencija.



ISF njeguje svoju posebnu filozofiju, a to je da sve praktičare ISF-a pretvori u posebnu klasu ljudi koji su kroz vježbanje ISF-a postali bolji ljudi nego što su ikada mogli zamisliti. ISF svoje vježbaće pretvara u ljude ispravnih stavova i čvrste volje, može se reći u moderne ratnike za 21. st.





Klasa ratnika je jedinstvena i rijetka skupina ljudi. Istinskom ratniku nije cilj uopće biti ratnik, on jednostavno je ratnik. Istina, Čast, Odanost, Integritet, Poštenje, Domoljublje, Poštivanje roditelja, Poštivanje starijih, Dobrota i Ljubav su temelji vrline ratnika. Neki su ljudi rođeni ratnici, drugi su rođeni da postanu ratnici. Obje skupine moraju težiti da usvoje te vrline kroz ispravna postupanja, slijedeći ispravni put čeličnom voljom dok prolaze kroz razna iskušenja.
U današnje doba, svijet nasilja, pokvarenosti i nemoralnosti nalazi se svuda oko nas, teško je opstati i ostati normalan, zdrav i ne pasti pod utjecaj okoline. Ratnik počinješ postajati onaj tren kad si prvi put rekao NE zlostavljanju bilo koje vrste i od bilo koga, onda kada si prvi put rekao NE drogi, alkoholu, cigaretama na putu kući poslije škole ili na kakvoj zabavi, ratnik postaješ onog trena kad si rekao NE i stao na stranu slabijih, ratnik postaješ onog trena kada misliš i vidiš da su svi izgledi protiv tebe i svejedno kažeš NE neću popustiti – idem svojim putem poštenja i časti. 

FILOZOFIJA INSTINKTIVNE SAMOOBRANE - INSTINKTIVNOG STREET FIGHTINGA - BORBENE SAMOOBRANE

Osnovna mudrost i filozofija IS-:
OSTATI ŽIV
PREŽIVJETI
ZAŠTITI
POBJEDITI U BORBI ZA ŽIVOT
NEMA PREDAJE     NEMA BOLI    NEMA STRAHA
SAMO BORBA    SAMO POBJEDA

            Filozofija IS-a se dobro očituje u riječi: SVEOBUHVATNOST, a to znači da se vježbači IS-a stalno potiču, ohrabruju i podržavaju u proučavanju i produbljivanju disciplina, kultura i religija koje oni slijede UKOLIKO ĆE IM TO POMOĆI DA POSTANU BOLJI LJUDI. Zatim ih se potiče da proučavaju sve domaće i svjetske kulture, religije, filozofije i disciplina uma, duha i tijela kako bi im to pomoglo da postanu BOLJI LJUDI. Vježbač IS-a treba biti otvoren prema svim domaćim i svjetskim pojavama u kulturi, filozofiji, religiji kako bi iz njih mogli učiti i usavršavati svoj duh i um.No, mi kao vježbači jedne izuzetno sveobuhvatne i opasne borilačke vještine također imamo svoju filozofiju koja je potpuno unikatna. Ta filozofija je sadržana u ispravnom shvaćanju i razumijevanju

PET POSTAVKI FILOZOFIJE ISF-a:
1. Pravilna svijest,
2. Moral i etika ISF-a,
3. Smisao vježbanja,
4. Poštovanje prema životu i ljudima,
5. Više učenje.

Kao posebnu kategoriju filozofije ISF-a imamo našu ULIČNU MUDROST, koju stalno treba proučavati i kultivirati. Kao ISF Instruktor i majstor bitno je razumjeti tu filozofiju, poštivati ju iznad granica normalnoga te ju predavati svojim učenicima dalje. Takvo bavljenje filozofijom omogućiti će ti nevjerojatni duhovni razvitak. U uličnoj mudrosti postignut je sklad između pet postavki filozofije ISF-a, i kada postigneš sklad tih postavki sa samim sobom, postat ćeš i sam kao ulična mudrost. Uličnu mudrost imate objavljenu na ovim stranicama kao knjigu.

Na donjim stranicama razložit ću ove postavke u detalje, sa nadom da ćeš ih jednog dana razumjeti, prihvatiti, prakticirati te da će one postati dio tebe.

1. FILOZOFIJA PRAVILNE SVIJESTI     
Pravilna svijest znači: “Biti SVJESTAN” i “vući” ispravne poteze. To znači posjedovati pravilnu svijest. Pravilna svijest znači konkretno biti svjestan da se znanje ISF-a može zloupotrijebiti i iskoristiti za zlo, kriminal, zarađivanje novaca kroz takvu zlouporabu ali ipak djelovati ISPRAVNO te živjeti u skladu sa svojom borilačkom vještinom, sa sobom i svojom okolinom. Kad je jednom uspostavljena pravilna svijest ona je kroz vježbanje ISF-a pokretač događanja čovjeka. 

Tada borilačka vještina daje – proizvodi sasvim novog čovjeka, čovjeka koji je svjestan svijeta koja ga okružuje, čovjeka koji ima razumijevanja, čovjeka koji je uvijek spreman pomoći… tu bi se moglo nabrajati mnogo lijepih epiteta ali ukratko cilj vježbanja borilačkih vještina je da naprave čovjeka vođenog pravilnom sviješću. Ako to ne uspijeva onda taj ISF ili oni koji ga predstavljaju ne vrijede ništa. Ako ne postajemo bolji ljudi nego što smo ikad bili kroz to naše vježbanje onda te vještine koje vježbamo ne služe ničemu jer tuči se možemo i bez takvog treninga i znanja.

Stvarno je velika moć koju ima vježbač ISF-a, njegova superiornost nad drugima je vrlo velika i može negativno utjecati na vježbača, te ju on može početi zloupotrebljavati. Zbog toga učitelj kod učenika mora postepeno razvijati pravilnu svijest. Ukoliko je to nemoguće bar u njenim osnovnim oblicima, treba odmah takvog učenika isključiti iz vježbanja i od davanja znanja. Svi oni koji zloupotrebljavaju svoju moć stečenu vježbanjem borilačkih vještina moraju biti zaustavljeni i tu moć im mora oduzeti njihov učitelj. Ukoliko učitelj ništa ne poduzima da preobrati takvog učenika onda niti on nije ništa bolji od učenika koji sramoti borilačke vještine i njegov rad. Zbog toga je velika odgovornost istinskog učitelja i učenika. Učitelj je odgovoran za učenika i njegov pozitivan razvoj a učenik je odgovoran da prihvaćeno i naučeno iskorištava za još veće samo-usavršavanje i za to da čini dobro.

Pravilna svijest se praktično stječe vježbanjem ISF-a, kroz cjelokupni trening ali i pravilnim usmjeravanjem od strane Instruktora ili Trenera. Znači vi kao vježbači morate svoju pravilnu svijest stalno uzdizati, trenirati ali i testirati u treningu i životu, te ju prenositi na ostale vježbače ISF-a i ljude koje sretneš.

Pravilna svijest – je jednostavno za sinonim za sve što je dobro, ne što je tebi-meni-vama osobno dobro (npr. dvije litre piva, litra Coca Cole, ili tri čokolade odjednom ili psihička pobjeda nad životnim partnerom ili to da si uvijek u pravu), ta dobra su sve ružne stvari koja pomoću treninga i Pravilne svijesti treba odbaciti, nego za istinsko dobro. Istinsko dobro je za sve ljude – ne samo za tebe, tvoje osobno, nego univerzalno za cijeli svemir. Zato je istinska pravilna svijest vrlo jednostavna ali i vrlo teška za slijediti. Tu se morate uvijek boriti jer to nije tako lagano kako zvuči.

Praktično to je uvijek unutrašnja borba u nama samima od najmanjih sitnica, pa do najvažnijih stvari kao što je poštenje pod svaku cijenu. Znači pravilna svijest je novi karakter vježbača ISF-a i tebe samoga, nova vrlina koja ti uvijek omogućava da budeš ispravan u svakom pogledu. 

2. MORAL I ETIKA
Pravila koja se mora poštivati - Moral, etika i ponašanje. Nekoliko riječi koje treba razumjeti, upotrebljavati i živjeti u svakodnevnom životu:

Humanost       Pravda    Pristojnost      Mudrost    Povjerenje      Dobrota       Vrlina              Odanost     Ljubav          Hrabrost     Čast         Karakter      Poštovanje         Nepobjediv duh   Ispravan govor       Ispravno pismo      Ispravno izražavanje          Ispravno ponašanje   Upornost    Veselje

Svakodnevno razmatranje ovih riječi omogućit će vam da u svom regularnom životu praktično postanete i budete sve to, da živite na  taj način. Razmišljajte o ovim riječima svakodnevno. Njihov cilj je da vam uz vježbanje IS-a pomognu u nastojanjima da postanete bolji čovjek, bolje ljudsko biće. Uz sposobnosti koje postižeš treningom neophodno je napraviti ravnotežu pomoću duhovnog razvoja. Proučavajući i upotrebljavajući ove moralne postavka sigurno ćete uspjeti postati bolje ljudsko biće, sretno i veselo, koje uvijek može pomoći svojim voljenima, sugrađanima i svima kojima je pomoć potrebna.

Uvijek kultivirajte svoje ponašanje. Kod svih niže rangiranih vježbača, suradnika, ljudi od tebe također morate kultivirati ispravno ponašanje, ispravan govor, ispravno pisanje, pristojnost i poštovanje jednih prema drugima. Uvijek.

Kada slučajno udarite nekoga na treningu prejako ili nekontrolirano – NAKLONITE SE I ISKRENO KAŽITE: OPROSTI, ako treba i po nekoliko puta. To također prenosite na niže rangirane i na svoje učenike. Također  pazite da ne raspravljaš, pametuješ i tupiš po svome na treningu, polako analiziraj i upamti točno, ako imaš sumnji pitaj tisuću puta, i takav stav prenosi dalje.Nikad ne budite uobraženi svojim znanjem nad nečijim neznanjem. ljudi su došli da im se na treningu pomogne, a ne da se nad njima vrši maltretiranje. Ako imaš potrebu hraniti svoj ego fizičkom/psihičkom dominacijom nad drugim ljudima na krivom si mjestu.  U ISF-u, nema mjesta za takvim ponašanjem. ISF vježbač nema egoizma, nije egoista i ne smije vježbati iz egoističnih razloga u negativnom smislu. Kaže se: «Nemam ego trip.»

Majstor Instruktor ISF-a u moralno etičkom pogledu mora biti savršeni gospodin – gospođa. Naravno vi, ja i svi drugi smo samo ljudi – ali ISF ljud – čovjek nije isti kao drugi – ISF čovjek teži ka savršenstvu kako u vještini tako i u moralu i etici. Tako ako si i pogriješio u ponašanju i moralu, ispravljaj greške odmah, najhitnije i razmatrajući gornje postavke mijenjaj se na bolje.

Dugogodišnjim vježbanjem i poštivanjem ove moralno etičke filozofije svoju ćete mračnu stranu, a koju svi mi imamo, uspjeti pobijediti i zavladati nad samim sobom i nećeš biti gonjen nikakvim niskim pobudama i nagonima, nego iskrenim razumom i veselim duhom.

3. SMISAO VJEŽBANJA
Smisao vježbanja ISF-a nije mogućnost uvjetno rečeno samoobrane i toga da se možemo obraniti od napada – to je praktična svrha vježbanja. Smisao vježbanja ISF-a je UJEDINJENJE. Ujedinjenje fizičkog, psihološkog-psihičkog, intelektualnog i duhovnog aspekta postojanja. Ujedinjenje svega toga u vama samima. To je smisao vježbanja ISF-a. Taj smisao se postiže i dostiže kroz ispravno vježbanje, ispravno poštivanje filozofije i mudrosti ISF-a, kroz ispravan život. 

Kada su svi ti aspekti ljudskog postojanja i djelovanja ujedinjeni u jednom čovjeku onda je taj čovjek postao potpuno ljudsko biće, savršeni majstor svih disciplina i znanja. Da bi se taj smisao dostigao kroz ISF, cijeli sistem ISF-a je nastao na principu ujedinjenog treninga. To je trening u kojem su svi aspekti ljudskog vježbanja i života uključeni i korišteni, proučavani, uvježbavani, povećavani i usavršavani.

Znači smisao vježbanja je ujedinjene – od razjedinjene osobe postati jedno sa tim univerzalnim aspektima. To se postiže tako da ono što moraš upamtiti (intelektualno) ujedinjuješ sa tijelom na nivou fizičkog praktičnim vježbanjem i velikim brojem ponavljanja, zatim ujedinjuješ psihološki nivo pomoću psi managementa i vježbanja, zatim ujedinjuješ duhovno kroz asketski trening svega navedenoga i kroz proučavanje mudrosti i filozofije te primjenom istih u treningu i životu. Kada se sve to ujedini – prirodnim putem kroz trening, svi aspekti ujedinjenja djeluju točno onda kada trebaju i koliko trebaju, bez posebne namjere, jer su postali dio vas. TJ. Ujedinjeni su sa osobom – sa vama na svim nivoima. O ovome bi moga sada pisati cijelu knjigu, ali to ne bi nikoga ujedinilo. Ujedinjenje ćete postići samo kroz osobno iskustvo vježbanja i proučavanja ISF – a u cjelini. I to je to.

4. POŠTIVANJE ŽIVOTA I LJUDI
Poštovanje svih ljudi, svih religija, rasa i nacija, sveg života na zemlji i u svemiru. Kad ljudi dođu k meni na trening prvi put, uopće mi nije važno koje su vjere, nacionalnosti, rase, opredjeljenja u politici i životu. Važno mi je bilo i ostalo da ocijenim da li su dobri ispravni ljudi te da li prema tome zaslužuju da ostanu u treningu ISF-a. To mi je važno svaki dan za sve članove i vježbače ISF-a, nove i stare. Kao što prva rečenica kaže, poštuj sve ljude bez obzira na njihova opredjeljenja, naciju, rasu i religiju – ako su dobri i pošteni. Mi imamo tu sreću da smo svi rođeni na predivnom mjestu na kugli zemaljskoj, mnogi drugi nemaju takvu sreću i to trebamo cijeniti iznad svega. Rat je iza nas, slobodna zemlja.

Što mislite da ste rođeni u državi Kongo, Nigeriji, Somaliji u Africi ili u Iraku, Pakistanu, Indiji, Iranu… kao malo nedužno dijete, i da tamo živite i onda odjednom dođu razne vojske i budale i ubijaju vam braću, siluju sestre, dječake, žene, pale, bombardiraju, odvode u logore, odrezuju ruke, noge, testise, glave – nitko tamo ne poštuje nikakav život osim ludila. I tako cijeli život bez prekida, jer tamo ratovi ne prestaju samo se o njima ne priča.

Što misliš da si dijete od 12 godina – mali afrikanac, burmanac... i ubijaš i masakriraš druge male crnce u ime neke vjere, ili samoubojica – bombaš koji za Boga (Isusa, Alaha, Krišnu, Kali, ili za revoluciju) ubija i sebe i druge, što misliš da si se rodio kao dijete silovane žene u nekom logoru negdje bogu iza nogu, npr. u Sjevernoj Koreji, ako te ne mogu prehraniti ubiju te da imaju više hrane za druge, ili da si i sam takvo maltretirano dijete. Što misliš da svi mi živimo tamo negdje gdje se ubija samo zato jer si bijel, crn, žut, gladan, siromašan ili jednostavno drugačiji pa makar za nijansu, gdje te nitko ne poštuje – kako je tim ljudima. U takvom svijetu ne bi nam bilo lako i tko zna koliko bi preživjeli a poštivali ne bi nikoga, samo bi se bojali i ili postali žrtva ili postali krvnici. U većini kugle zemaljske ljudski život se više ne poštuje niti malo, toga moraš biti jako svjestan i svejedno poštivati ljudski život iznad svega i razumjeti uvjete u kojima takvi ljudi žive i razumjeti zašto su takvi ljudi i zašto rade to i to.

Cijeli svijet je otišao koliko naprijed u civilizaciji i tehnologiji toliko isto u većini svijeta natrag u suživotu i poštivanju života. Gdje je tu poštivanje života, djeteta i majki kad mala djeca kao robovi šivaju super lijepe nogometne i sl. lopte, rade u rudnicima, umiru od bolesti i neishranjenosti – i onda mi u normalnom svijetu dobijemo njihove proizvode i veselimo se tim igračkama. - nema ga i to ne želimo svojoj obitelji i svojoj djeci. Kako je toj djeci i njihovim roditeljima. Djeca svih takozvanih trećih zemalja kamo gospoda iz bogatih zemalja idu na odmore su na prodaju za iživljavanja bilo koje vrste – od seksualnih do smrtonosnih – i toga treba biti svjestan.

Čak u našoj vlastitoj državi nema poštovanja prema djeci, i državni aparat i škole i vrtići i svi ostali hoće zarađivati preko djece, sve se mora plaćati umjesto da naša djeca imaju sve najbolje bez ikakvih naknada. Da se to  iskorijeni ISF mora dati svoj obol – a to je poštovanje svega živoga na svijetu, zaštita svega živoga na svijetu – i naravno što više Majstora Instruktora ISF-a koji će širiti takvo znanje i učenje.

Da vas ne bacim u depresiju, hoću reći da imamo sreću da smo živi i zdravi u koliko toliko normalnoj zemlji. Iz tog razloga morte poštivati sve ljude i njihove običaje, njegovati i čuvati svoje naslijeđe i kulturno i nacionalno ali ne na štetu drugih ljudi kao što je danas opća praksa u svijetu. Od svih imamo nešto za naučiti, baš od svih. Uči čak i od svojih neprijatelja ili ljudi s kojima se sukobljavaš.

Na primjer, ja sam bio u domovinskom ratu, ali tamo nisam ratovao zbog politike, zbog nacija i nacionalnosti. Jednostavno sam branio svoju zemlju Hrvatsku od napada, nisam nikada ništa imao protiv onih drugih, ali ako me napadaš, napast ću i ja tebe. Poštivati treba sve, pa čak i u sukobu, a to znači, ako pobjeđuješ ili si pobijedio nećeš nepotrebno ubiti, mučiti ili zlostavljati niti ćeš dozvoliti takve postupke bez obzira na drugu stranu, jer ti si ispravan čovjek. U tom ratu nisam nikada dozvolio da se itko zlostavlja na bilo koji način tamo gdje sam se nalazio, i doslovno sam štitio ispravne ljude od bilo kakvih progona, a neispravne od bilo kakvih mučenja. Takvom čovjeku je teško živjeti danas, ali je bilo još teže u ratne godine, jer moraš biti jako moćan da bi mogao živjeti ispravno kad je većina neispravna. No i to se postiže vježbanjem ISF-a.

Također kao vježbači ISF-a poštujte i životinje i biljke i zemlju kao najveće materijalno blago i to svoje poštivanje prenosi dalje na druge. Jer bez te naše zdrave i čiste zemlje nećemo niti mi niti naša djeca biti zdravi i čisti.

Danas većina ljudi više cijeni strane stvari, strani utjecaj, stranu kulturu – bilo zapada ili istoka ili sjevera ili juga. Slažem se da sve to treba cijeniti i proučavati ali zapitaj sam sebe koliko poznaješ svoju vlastitu kulturu, povijest i zemlju, legende i mitove i mistiku svoje vlastite zemlje. ISF – vježbač mora postići dobro poznavanje kulture i povijest zemlje u kojoj živi, a ona ima ogromna kulturna i povijesna bogatstva, naravno i sve ostalo. Na taj način će više cijeniti i voljeti svoju zemlju.

Isto tako u borilačkim vještinama svi traže neku mistiku istoka i slično, no i mi sami imamo svoju mistiku i tajna znanja i učenja. ISF- sistem se sastoji od mnogo takvoga. I na našim Europskim područjima se udaralo i rukama i nogama, i oružjem i tajnim znanjima i vještinama, a udara se i dalje. ISF je domaći i nema u njemu ništa stranoga, sve je domaće. Ima svijet za ponuditi mnogo toga i to treba proučavati, ali npr. bacanja iz narodnog hrvanja imaju sve prednosti i sličnosti kao i bacanja iz juda ili neke slične vještine. Prvo moramo-moraš iznimno poštivati, cijenit i znati svoje domaće a onda vanjsko.

Uvijek se sjeti – ako hoćeš da te poštuju, pokaži svoje poštovanje Poštujte život iznad svega, radujte se životu i čuvajte ga, i svoj i od drugih. Sve to radite, ali ne na svoju štetu, ne tako da uništavate sebe da bi poštivali druge. Život je najvrjedniji i to morate uvijek imati na umu kako vaš tako i tuđi.

5. VIŠE UČENJE
Još jednom: život je najvrjedniji i to morate uvijek imati na umu kako vaš tako i tuđi, tako i od napadača. Treba shvatiti da sve ima svrhu postojanja i da nismo mi ljudi tu da mijenjamo te svrhe. Tako je i sa napadačima, i njihove živote treba cijeniti koliko je to moguće. No, treba znati da će te napadač sigurno nekada natjerati da više ne poštuješ njegov život, i ako u takvoj situaciji nema druge mogućnosti osim prekida takvog života, nemoj sebe kriviti za to, kriv je isključivo napadač. Ako ga moraš terminirati – terminiraj i ne zamaraj se puno.

Život je svjetlo kojem svi težimo, život svega živoga, no tu je i tama koja nas uvijek prati – smrt. Treba razumjeti znati i prihvatiti da je smrt na svakom koraku i da je uvijek prisutna. Kad se boriš smrt je vrlo blizu i tebi i napadaču. Mi se kroz ISF više družimo sa smrću, više nego ostali ljudi i možebitni napadači, – makar želimo postati majstori života, ali svaka naša tehnika je smrtonosna, vježbamo razna smrtonosna djelovanja i zato smo kroz sami trening više navikli na smrt, i to je jedan od razloga što će ta smrt zadesiti napadača a ne nas. Jedan od, jer ako se fanatično ne trenira ništa od toga. Svaki  trening stoga ima i svjetlo i tamu, i život i smrt. Pobjeda života nad smrću se također događa svaki trening – kada u izvođenju tehnike koja može imati smrtonosni završetak, završiš tako da si poštedio život – tj. napraviš završetak koji ne označava smrt, nego samo onesposobljavanje.

U stvarnom životu to ponekad neće biti moguće, a onda je put tame jedini koji ti preostaje. To nije ništa loše ma kako god to društvo gledalo. Treba razumjeti da sve umire i da je to sasvim prirodno, neko-nešto prije a neko-nešto poslije. Neprirodno je samo to kad napadač-napadači samo svojim akcijama sebe dovedu u takve situacije gdje će stradati, a sasvim je prirodno da se braniš od smrtonosnih napada. Tako se život i smrt – svijetlo i tama stalno isprepliću kroz nas a da toga nismo ni svjesni. Kroz ISF se sve takve stvari osvješćuju.

Uporni vježbač ISF-a postat ćeš vrhunska osoba u svim pogledima. Kao takav mora prihvatiti prirodnost životnog ciklusa života i smrti i problem da ćeš taj ciklus možda negdje morati narušiti, ali kao što sam već rekao što god društvo o tome govorilo, ako se to mora i nema drugog načina onda za takvu akciju treba biti spreman. Naravno nikoga mi kao ISF-ovci – ne želimo niti najmanje ozlijediti i nadam se da nikada u životu nećemo niti morati.Više učenje je samo jedna rečenica: Put svjetla i put tame putuju zajedno u moćnom biću, za koje nema straha niti predaje.

Onaj tko upotrebljava svoje sposobnosti i znanje je taj koji određuje kojim putem trenutno ide, dali svijetlim – putem života ili tamnim – putem smrti. Ponekad moraš krenuti po jednoj pa po drugoj stazi, no uvijek se moraš vratiti na put svjetlosti i života.

Svako oklijevanje u život i smrt situaciji donosi smrt na krivu stranu. Zato nema oklijevanja, nema predaje, nema boli, nema straha samo pobjeda. Predaja u ISF-u nikada, nikada, nikada nije niti najmanja opcija ma što god radio, sjeti se da uvijek ima način. Smisao života po ISF-u:Postati moćno i zdravo ljudsko biće koje uvijek može pomoći i koristiti svoju moć za nesebično pomaganje drugim ljudima.

Ljudi u ISF dolaze jer im je potrebna pomoć. Svakom neka druga pomoć. Tada nastupa ISF instruktor koji svojim radom pomaže drugim osobama učeći ih ISF i šireći i ovo znanje. Naravno pomoć je univerzalna i mora djelovati na svim nivoima, u svim situacijama. Gdje god nekome možete pomoći – pomažite, gdje je netko u nevolji – pomaži, gdje su ljudi napadnuti – pomaži, gdje se događa neko nasilje – pomaži da nasilje nestane. Male sitne pomoći prijateljima, susjedima,, nepoznatim strancima, kome god treba. Sami sebi ćete najbolje pomoći sa pravim iskrenim i čvrstim treningom. Za svoje pomaganje ne tražite zasluge niti usluge, samo pomaganje je veliki uspjeh i zasluga jer to može samo jako moćno i ispravno ljudsko biće. Življenje i umiranje. 

Upornim vježbanjem vidjet ćete da jakim i rigoroznim treningom dolaziš u posebno duhovno stanje sveobuhvatne koncentracije na zadatke, ali i odsutnosti od normalnog bivanja. Radujte se životu iznad svega, živite život puno i kvalitetno, ostvarujte svoje snove, radite ono što volite i budite uvijek sretani i veselju – to je zdravi život. Također budi uvijek spreman očekivati smrt u svako doba i na svakome mjestu, ne brinite se i ne strahujte od smrti. Zašto? Odgovor ne to pitanje je moje iskustvo u vježbanju koje ću sada opisati  - namjerno ću pisati o sebi da ne bi pomislili kako vam sugeriram da postaneš samoubojica ili nešto tako.

Želim vam da postanete majstori života, najveći na zemlji.Zašto se ja ne bojim smrti? Jedan od razloga je taj što me je moje vježbanje borilačkih vještina naviklo na smrt, kako sam gore već opisao, no jedan od razloga je i taj što mi je to vježbanje spasilo život jako puno puta, prilikom ratnih djelovanja, prilikom nezgodnih padova i nezgoda, prilikom policijskog posla kojeg radim, prilikom izbacivačkih dana, prilikom svakodnevnog življenja zbog donošenja ispravnih odluka. NO, glavni razlog je taj što sam jednom prilikom vježbajući u prirodi doživio nevjerojatno i fenomenalno iskustvo, no to iskustvo je samo moje i ukratko ću ga opisati ovdje:

Vježbajući, jako i predano niti sam ne znam koliko sati – sam samcat, u miru i prirodi, odjednom sam osjetio da se krećem doslovno kao vjetar, da mi tijelo izvodi sve što zamislim bez napora i sa lakoćom, da je su sve moje kretnje fine, nebeski savršene, zatim sam osjetio kao da sam sebe gledam odozgo sa nekog povišenog mjesta, kao da promatram sebe ispod i dolje a opet u isto vrijeme sam ja taj dolje i ja taj gore. Ima tu još nekih detalja, no da skratim iz tog iskustva zaključio sam da je pravi borilački umjetnik – a sebe smatram takvim jednostavno neuništiv. Zato jer iako mi nešto uništi tijelo koje dolje djeluje u savršenoj akciji ništa ne može uništiti moj duh, dušu, onaj pravi moj oblik skriven u ovome tijelu. U takvoj situaciji mene uopće nema tu na zemlji, to je moje tijelo koje je samo moj alat da riješi situaciju. Pa kako će me nešto ubiti kad me tamo nema, kad sam je negdje gore. Zato se ne bojim niti smrti niti života nego uvijek uživam i u najmanjem udahu i izdahu svoga postojanja i ako moram umrijeti umrijet ću sa radošću, da sa radošću, ali nikada se neću predati da me neko mrcvari, reže, pili, pali, buši ili muči, nego ću takvih utamaniti što više mogu, a mogu jako puno, pa će biti manje krvnika na ovome svijetu. Riskiram ovdje da pomislite kako ovaj priča hrpu gluposti, ali sam tu i sada najiskreniji i najotvoreniji u tom stavu o smrti.

To je moje iskustvo i moje vjerovanje, ono ne mora biti vaše, niti može ali se nadam da će vam pomoći u takvim pitanjima. Kada budete jednom iskrenim vježbanjem imali neko ovako zanimljivo iskustvo shvatit ćete o čemu sam tu gore govorio. Put svjetla i put tame u ISF- u putuju zajedno.

ZAKLJUČAK O RAZLIKAMA

Razlike u tehnikama su velike, razlike u pristupu samoobrani i borbi su velike - metode treninga potpuno različite, psihička priprema potpuno različita - ali pogledajte filozofije, pogledajte dublje iza površine fizičkog dijela. ISF je prilagođen modernom vremenu, modernom čovjeku, brzom životu i sadašnjosti, ali je neodvojivo povezan sa drevnim znanjem samo što to ne spominjemo. I prije 10 000 godina ljudi su znali drugom čovjeku okrenuti vratom kad su ga htjeli srediti i znali su da drhte kad su pod stresom - sve je to naše staro nasljeđe, samo ga mi danas moderno tumačimo. 

Sve su ove vještine različiti putevi do vrha iste planine.

Primjedbe

MOST POPULAR POSTS