POŠTOVANJE MOJIM UČITELJIMA
Mojim učiteljima: g. Vladimiru Caru, g. Nenadu Čehil.
Ovo je poruka svim današnjim učenicima i
profesorima - POŠTUJTE JEDNI DRUGE, UVAŽAVAJTE JEDNI DRUGE, POMOGNITE JEDNI
DRUGIMA. Učenici mogu preuzeti odgovornost u skladu sa svojim mogućnostima,
profesori-učitelji mogu pružiti ruku, podršku i pohvalu svakome, možete doći do
svakog učenika, ne smijete se bojati jedni drugih - strah stvara neprijatelje.
Zašto ovo govorim. Zato dragi moji
čitatelji jer sam ja u osnovnoj školi po učenju bio srednjeg uspjeha, a po
ponašanju najlošiji od najlošijeg na svijetu, radio sam takve gluposti i
svinjarije koje ne smijem danas ni spomenuti u javnosti da našoj djeci ne bi
takvo što palo na pamet. I dok sam postepeno upoznavao borilačke vještine, njihovo
stvarno značenje i mudrost postajao sam sve bolji i mirniji i u jednom trenutku
to su prepoznali moji učitelji -. Mada nisu morali - ali jesu i dali su mi kroz
cijelo moje školovanje od 5. do 8. razreda i dalje kroz život ogromnu
podršku.
Za mene tada malog Gogija ogromna podrška
je značila samo da mi netko kaže Bravo Gordane - odlično si to napravio?
Kasnije sam taj recept ponavljao sa mojim učenicima, i kad sam radio neke
radionice i seminare sa problematičnom djecom također - i uvijek sam uspio -
pohvalom ali i svojim stavom, stručnošću i znanjem postigao sam da dajem
bezrezervnu podršku i nakon toga kod te djece vidim kako su sretna i ponosna
jer ih netko uvažava, poštuje njihov trud i rad, ali su se i trudili i radili. Ako radite linijom manjeg otpora, samo s onima koji su mirni, divni i krasni - onda vi tako uništavate jednu djecu da bi radili
sa onima kojim možete, a puno puta se pokaže da ti mirni, divni i krasni - su puni nepoštovanja, mržnje i nasilja, samo mudro skrivaju. Svatko zaslužuje šansu i za svkog učenika se treba boriti.
Dok sam pohađao osnovnu školu imao sam dva
super učitelja. Zašto dva super učitelja - zato jer su mi obojica kad kod su
imali priliku davali podršku u mojim aktivnostima, u mom načinu razmišljanja i
zato jer su uvijek razgovarali samnom. Jako sam ih cijenio zbog toga obojicu.
Prvi je bio moj razrednik g. Vladimir Car koji mi je predavao Hrvatski jezik.
Iako sam s njim često diskutirao o borilačkim vještinama i filozofiji nikad
nisam uspio dobiti više od 3 iz Hrvatskog. No ja i nisam tada ganjao ocjene. G.
Car je u mojim pisanjima domaćih zadaća jednog dana primijetio da moje misli
jako naginju orijentalnoj filozofiji te me pitao da li ja proučavam mudrost i
misli istoka.
Naravno da je to mudar čovjek kužio i tako smo nas dva diskutirali
o svemu i svačemu često jer smo živjeli u susjednim ulicama pa smo se često
sretali na puto od i do škole između ostaloga. Taj čovjek mi je uvijek davao
podršku i govorio: "Gordan dobro je te to tvoje mišljenje ali pokušaj malo
i sa ovim." I uvijek je davao svoje prijedloge zapadnjačke misli i
književnosti. Nije mi nikada nametao svoje ideje nego je uvijek podržavao mije
pozitivne stavove i usmjeravao me pohvalom i ohrabrenjem. Zato sam između
ostaloga i počeo pisati svoje misli, zbog njegove podrške. Taj čovjek je uvijek
razgovarao samnom o mojim idejama i istraživanjima, o vježbanju i o
istočnjačkoj filozofiji koju sam tada proučavao, ali me uvijek pitao zašto ovo,
zašto to radim tako, zašto tražim to i to, stalno je htio da se i ja sam
propitujem ne samo da slijedim.
G. Čehil mi je predavao likovni i on je
bio druga priča, on je vježbao Judo dok je bio mlađi, i ja sam ga uvijek
nagovarao da počne opet vježbati a on je uvijek rado samnom razgovarao samnom o
Judu i Jiu Jitsu jer se razumio u to, o izbacivanju iz ravnoteže, o korištenju
protivnikove težine i energije i o praktičnim stvarima koje smo onda prenosili
i na slikanje...u uvijek kad god me je vidio je stao i porazgovarao samnom o
borilačkim vještinama i pitao za moje treninge i napredak, ponekad smo znali
pričati i o filozofiji borilačkih vještina...i uvijek je čovjek govorio bravo
Gordane, samo naprijed.
Te njihove riječi podrške ali ne one
pokroviteljske nego iskrene i kritičke podrške su mi tada značile puno, jer sam
ja kao i sva djeca imao problema sa samopouzdanjem i samodisciplinom. Možete
misliti kad ti čovjek koji je veći dva puta od tebe - tako su oni meni
izgledali, kaže da dobro misliš i da tako treba.
Što je zanimljivo nikada me nisu
kritizirali zbog mog srednjeg uspjeha i ocjena 3 i 4, jednostavno su me
prihvatili takvog kakav jesam, i uvije davali samo pozitivnu podršku. Naravno
da mi se i uspjeh popravio pa sam dobivao i 4 i 5 iz ostalih predmeta, no to je
pak sve ovisilo o učenju a ja tada nisam baš učio nego bio u svom
svijetu.
Ponekad su mi ta dva profesora ukazivali
povjerenje da obavim neke zadatke koje sam mogao izvesti bez njihovog nadzora -
oko uređenja parka oko škole i slično - i znali su da ću to napraviti dobro. To
vam kao klincu puno znači.
Bilo je još takvih profesora, koji su
vjerovali u nas i koji su nas čak znali ostaviti same u školi da radimo
slobodne aktivnosti bez brige za školu i stvari - da će nešto nestati i
slično...
Tako da mislim da vi profesori morate
danas početi vjerovati svojim učenicima i povjeravati im neke zadatke koje oni
mogu napraviti i hvaliti ih i hvaliti i podržavati, nije bitan samo uspjeh. Po
mom uspjehu u osnovnoj školi ja nikada ne bi bio nešto - ali ipak jesam - ja
sam Gogi, i dio toga zahvaljujem i mojim učiteljima.
Primjedbe
Objavi komentar