TEŠKE RIJEČI - KNJIGA 3 - LUTANJE 5

SLOBODA

U razgovoru sa mojim prijateljima, prilikom jednog druženja, došli smo na temu slobode. Tom prilikom ja sam tvrdio da ljudi ne žive pravilno iz razloga jer nisu slobodni, da su ograničeni pravilima sredina u kojima žive. Na tu moju konstataciju svi su se složili u svom mišljenje u da ljudi općenito nisu slobodni, te da također i oni nisu slobodni, da su financijski o drugima i tako dalje...teme kao zakon, ograničenja i sl.

Ako mislite na materijalan način nikada nećete biti slobodni - odgovorio sam im i rekao da ja nastojim živjeti na drugačiji način, te da uživam u drugim stvarima koje mi omogućuju slobodu. Na njihovo pitanje u kojima ja to stvarima uživam odgovorio sam: (ovaj moj odgovor ih je jako začudio jer me to društvo pozna isključivo po mojoj snazi i vještini i naizgled grubom nastupu i vanjštini).

Rekao sam im tada: -Uživam u letu i cvrkutu ptica, u zujanju pčela, u mirisu cvijeća, u trku srndaća i srna, u trku zeca i vjeverica, u trčanju po šumi, u igranju sa malom djecom, u suncu, u nebu, u mjesecu, u moru i rijekama, u planinama, u vjetru i oluji, uživam u druženju, u učenju, u proučavanju, u snijegu, u toplini, u hladnoći, u svakom trenutku svoga život uživam i koristim ga za svoj napredak. Nakon toga sam ustvrdio - zbog toga tvrdim da sam slobodan.

Ako mislite da niste slobodni onda niste i nikada nećete biti. Ja sam slobodan. Sve što radim je stvar moga izbora, sam biram hoću li živjeti ili umrijeti u svakom trenutku svoga života, sam biram što ću uraditi i što ne. Sam izabirem kako ću živjeti i kako voditi svoj život. Sam izabirem svaki trenutak svog života, zato sam slobodan.

Nisam slobodan kada samom zavlada lijenost i linija manjeg otpor, izležavanje, prejedanje, slatkiši, prekomjerno pijenje i slično - nisam slobodan ako moj život stvara razne ovisnosti.

Slobodan sam ako si sam nametnem neka ograničenja i držim ih se zato jer tako sam želim, i to je sloboda jer je stvar izbora. Sloboda se ne smije miješati sa bezakonjem, anarhijom i bezvlašćem. Normalan čovjek je uvijek slobodan. Nenormalan čovjek nikad nije slobodan i sve mu smeta.

Biti slobodan na na štetu drugih ljudi nije sloboda, biti slobodan nanoseći namjerno bol drugim ljudima nije sloboda.

Sloboda je ispravo bavljenje borilačkim vještinama, sloboda je lutanje putem beskrajnog samousavršavaja. To je sloboda. Dakle skraćeno sloboda je jednaka Lutanju Putom.

Što je to Lutanje Putom? To je kad se baciš čista uma i srca u svemir, u život i ne brineš o pitanjima i odgovorima, jer će se sve riješiti spontano, ustrajnošću. Kad to znaš ne preostaje ti ništa drugo osim da lutaš putom i uživaš u tome.


PRAVILNA SVIJEST

Ima riječi koje su dosta neuhvatljive da se opisuju. Jedna od njih je pravilna svijest. Pravilna svijest je osjećaj koji borac mora imati. Pravilna svijest vodi borca u životu i kroz život, ona ga određuje. Možda se opet ponavljam, ali ta pravilna svijest je najvažnija karakteristika - osobina - najvažniji dio borca koji borac mora razvijati svojim vježbanjem i životom.

Pravilna svijest je borba protiv kriminala,pomaganje nemoćnima, borba protiv nepravde, borba za mir, obrazovanje, nepokolebljiva volja i vjera u ono što se čini. To je osnova pravilne svijesti iz koje se ona može razgranati na tisuće drugih strana. Svaki borac mora točno znati o čemu se radi kad se spomene pravilna svijest.

Pravilna svijest je i stvarni um tijekom vježbanja i borbe i tijekom normalnog života. Pravilna svijest je privilegija boraca i ratnika i ona ih čini time što oni jesu - ratnici svjetlosti. Pravilna svijest je hrana našim mislima, našim akcijama i našim djelima. Pravilna svijest je širenje radosti oko sebe kao krugova valova na jezeru ili rijeci. Pravilna svijest je borilačka vještina, borilačka umjetnost.

ŠUMA

Za sve borce i ratnike je vrlo važno da se puno kreću šumom sami ili najdalje u paru. Ovdje ne govorim o treningu, nego jednostavnoj šetnji kroz šumu i livade, planine i vrhunce. Polako hodajući i pazeći kuda staje borac se postepeno usklađuje sa prirodom i postaje svjestan svoje okoline. Nakon nekog vremena primijetit će da je počeo bolje čuti, da bolje vidi, da bolje osjeća.

Krećući se polako i tiho kroz prirodu borac izoštruje sva svoja čula, sluh, njuh i vid i osjet vjetra na tijelu i osjetilo prisustva bića i pojava. Šećući se kroz prirodu borac će nakon nekog vremena moći čuti trenutak kad se list otkida sa peteljke na drvetu i moći vidjeti točno taj list kako pada sa drveta, moći će osjetiti, vidjeti i čuti sve šumske životinje u blizini prije njihova bijega, ponekad čak te životinje ne primjećuju borca kako šeće sve dok im se ne priđe preblizu.

Moć svjesnog i nesvjesnog zapažanja postaje sve veća i veća samo od jednostavne šetnje po prirodi, borac se jednostavno stapa sa prirodom. Način na koji se borac kreće postaje još bolji jer se uči paziti na korake i tijelo spontano i prirodno, razne skrivene životinje, skrivene opasnosti, jame, vrtače, zamke postaju vidljive i lako se otkrivaju bez obzira na kamuflažu koju imaju. Borac ne smije otići u šumu i napeto gledati i slušati na sve strane. Mora se opustiti, prirodno se kretati, polako i pažljivo i to je sve. Takve šetnje treba izvoditi i po danu i po noći.

Nakon nekog vremena takav borac će se prirodno moći stopiti sa prirodom i svoji okruženjem.

AKO SE NETKO IZGUBIO U OVIM SVOJIM LUTANJIMA, EVO MU POMOĆ:
MISIJA BORCA JE DA DONOSI SVJETLO U SVIJET TAME - GDJE GOD DOĐE, ISTINSKI BORAC DONOSI SVJETLO.

BORILAČKI UMJETNIK

Predlažem svim vježbačima borilačkih vještina u svijetu da usvoje ovaj stav:
Svijetu moramo dati što više pravih istinskih boraca, majstora koji će se na sve moguće načine moći boriti za dobrobit svijeta i ljudi. Morate shvatiti da niti jedna policija na svijetu, vojska na svijetu neće nikada donositi svjetlo. Sve policije svijeta, vojske svijeta služe za kontrolu masa i naroda te za korist politike koja njima vlada. I među takvima ima pravih ljudi i boraca, ali te ustanove kao sistemi ne mogu se boriti za univerzalnu pravdu i dobro, oni moraju imati dozvole za sve što rade, dozvole dobivaju samo ako to odgovara politici koja njima vlada.

Zato moramo svijetu dati što više pravih boraca - da možemo učiti ljude kako da se nikada ne predaju, kako da budu ustrajni, moralni, dobri i pošteni, da pomažemo ljudima. Misija takvih boraca treba biti da omogućuje svima da njihov život bude kao najbezbrižnije djetinjstvo male bebe, da pomaže da ljudi uče, rade, stvaraju i uživaju u svom radu., da žive kreativno i u miru.

Od danas pa ubuduće neću ovdje više koristiti izraz borilačke vještine, borac, ratnik nego BORILAČKA UMJETNOST, BORILAČKI UMJETNIK. Borilački umjetnik je jednak kao i vrhunski slikar ili muzičar, izvodi svoju umjetnost pokreta i teži miru, prosvjetljenju, obrazovanju i dobrobiti za sve ljude.

Kada gledamo općenito na svijet i ljude - lako je primijetiti kako svi imaju velike probleme, zdravstvene, novčane, moralne, jako puno ljudi na svijetu vara svoje bližnje, u sitnicama, iz raznih strahova, vara svoje supružnike ili djevojke i dečke, ...mislim da svi takvi ljudi nisu istinski sretni a prema tome niti slobodni.

Borilački umjetnik mora težiti ka univerzalnoj slobodi - zato mislim da je naziv borilački umjetnik puno prikladniji nego borac i ratnik. Borilački umjetnik je umjetnik života.

Da se vratim malo na slobodu i recimo pravednost. Nakon 3 mjeseca boravka u SAD-u jedan moj prijatelj mi je rekao: _Gogi, znaš, doživio sam nešto strašno tamo, znaš li ti da u nekim kvartovima New Yorka možeš iznajmiti djecu od 10 godina za prostituciju i to i muške i ženske.Dragi moji čitatelji, a to je vrla Amerika koja nam je često uzor u svemu. Gdje je tu istinska pravda i sloboda. Takvo stanje prema djeci se može naći svuda u svijetu - u najrazvijenijim zemljama svijeta. Ako moj prijatelj sa tri mjeseca boravka u Americi može to saznati i vidjeti, zar mislite da to ne zna netko od odgovornih vlasti tamo preko. Zna, sigurno zna.

Razne zemlje se bore protiv svojih negativnosti ali u isto vrijeme sa tom borbom - zbog toga jer svuda rade i loši ljudi razne zemlje imaju takve probleme na koje okreću glavu. Takve i slične situacije postoje svuda. Naravno sve nije tako crno, u svakoj zemlji ima dobrih ljudi, i mi kao Borilački Umjetnici moramo stalno težiti da povećamo taj broj dobrih i moćnih ljudi.

Jednom prilikom sam uspio utjecati samo mojim pozitivnim stavom na jednog recimo dosta zlog čovjeka, koji je bio kriminalac svih vrsta od kada ga je znam, a znao sam ga od djetinjstva. Igrom slučaja smo jedne godine završili u istom društvu i družili se svi oko godinu dana, dijeleći neke zajedničke interese. U tom društvu bio je i taj moj poznanik. Moram priznati da sam bio iznenađen, nisam ja njemu ništa prigovarao niti propovijedao, ja sam samo bio ja, Gogi, i to je njemu bilo dovoljno, on je tada prestao sa svojim krim aktivnostima i stalno se trudio da mi pokaže kako može biti dobar. Eto to je samo jedan primjer širenja pravilne svijesti. Nakon par mjeseci počeo je rat pa su nam se putovi razišli. Čovjek danas živi i radi negdje u Italiji.

VJERA, BOG, RELIGIJA

Jedan Borilački Umjetnik mora znati da za njega nije važno koje je vjere drugo ljudsko biće, s tim u vezi nije važno niti koje je čovjek boje kože, koje rase, kako izgleda i iz koje je države. Borilačkim Umjetnicima jedino je važno da je čovjek dobar. Mi ljude ne dijelimo po politici, vjeri, rasi, državama, mi ih dijelimo po dobroti. Ako po nečemu trebamo određivati ljude onda je to njihova dobrota. Dobar čovjek može biti i je bilo koje rase, vjere, boje i iz bilo koje države, grada ili sela.

ODGOJ I OBRAZOVANJE

Ljudi svoju djecu odgajaju na razne načine, naravno svi misle da rade jako dobar posao i da daju sve od sebe. Neki djecu ne odgajaju nikako, prepuštaju ih ulici, ili razmaženostima i nekontroli. Neki ljudi odgajaju djecu u mržnji prema nekim drugima, neki odgajaju djecu prema svojoj slici i prilici i tako dalje. Ništa od toga svega nije ispravno. Vaš odgoj djece je ispravan jedio i jedino ako odgajate svoju djecu sa ljubavlju.

Odgoj mora biti pun pažnje, ljubavi, besprijekorne brige za zdravlje djeteta i mentalno i fizički, odgoj mora biti smiren i u svakom trenutku radostan. Odgoj mora biti bezuvjetan - na prvom mjestu i prije prvog mjesta i poslije prvog mjesta, na jedinom mjestu mora biti dijete, djeca, a tek onda vi i vaše potrebe. Kad ste jednom napravili i rodili djecu više niste bitni vi, vi ste gotovi, važna su samo vaša djeca. Naravno u normalnom životu i odgoju ima mjesta i za vas, ali prvo djeca.

Ako se imalo odstupa od ovih gore postavki vaš odgoj nije dobar. Odgoj djeteta je isto borba, stalna borba. Ja bih ispravnog roditelja i odgajatelja usporedio sa drevnim samurajima, samuraj postoji samo da služi svom gospodaru i točka, uz to taj samuraj je vrhunski ratnik, ponekad i filozof i pjesnik ali je uvijek spreman do smrti služiti svom gospodaru. Takvi trebaju biti i roditelji. Pazite to ne znači da izvršavate zapovjedi svoje djece. To znači da je briga o njim na prvom mjestu.

Djeca su najvažnija, djeca su jedina važna za sve. Države bi trebale najviše brinuti o svojoj djeci, države bi trebale omogućiti sve - besplatno za svoju djecu, države bi trebale sponzorirati svoju djecu. Države ne bi trebale poticati zarađivanje na svojoj djeci. Države bi trebale štiti svoju djecu.

Obrazovanje u školama je posebna priča. Mislim da je nemoguče naći zadovoljnog roditelja sa obrazovanjem u školi. Djeca u školama su ponekad nemoguća rade svakakve gluposti. Mi svi za to obično krivimo ili roditelje ili nastavnike, profesore. Krivi smo svi zajedno uz državu koja je isto kriva. Nastavnici moraju biti čvrsti i nepodmitljivi, sa jednakim kriterijima, roditelji moraju imati stalnu kontrolu nad svojim učenikom, sve dok se ne uvjere u njegovu zrelost i sve dok učenik ne dokaže da mu se može bezuvjetno vjerovati.

Zamislite, djeca koja su u svim uvjetima od roditeljskog doma do škole i izvannastavnih aktivnosti i sportova i svega drugoga, odgajana u okružju smirenosti, ljubavi, mira, radosti, sreće, igre, dobrote, samodiscipline i ispravne discipline... Ta djeca će iste te kvalitete širiti dalje oko sebe odmah i kroz svoj život.

Postoji i obratna situacija, dijete koje doživljava samo cinizam, ironiju, mržnju, zanemarivanje, zlostavljanje, nasilje, širit će oko sebe i od sebe takve kvalitete, što nije dobro. Rijetka djeca iz ovog kruga negativnosti mogu isplivati sama i dobra. Zato vi kao istinski Borilački Umjetnici morate pomoći takvoj djeci, svoj djeci. Zato uvijek kažem: - Djeca su najvažnija.-

ODLUKE

Odlike koje donosi Borilački Umjetnik drugim ljudima mogu izgledati čudne i nelogične. To je tako jer danas u svijetu svi gledaju samo svoja posla i ne miješaju se u ništa što ih se direktno ne tiče, pa kad sa takvog gledišta promatraju odluke Borilačkog Umjetnika, naravno da misle da su te odluke čudne i svakakve. Borilački Umjetnik je istina i njegove odluke su istinske i ne moraju uvijek biti lijepe,,lagane, blage, nježne, ali moraju biti ispravne, suosjećajne i pravedne.

U odlučivanju često puta ljudi traže objašnjenja: _Zašto ja ne mogu vježbati kod vas?, na primjer. Sva pitanja koja imate za odluku donesenu od strane Borilačkog Umjetnika su pitanja koja morate postaviti sami sebi i duboko u sebi naći odgovor na njih. Istinski Borilački Umjetni kvas neće htjeti obučavati ako je uočio vašu neispravnost a koja je toliko očita i nije neka velika ali ju vi ne vidite makar se tako ponašate neprekidno. Zato morate sami sebe preispitati i saznati odgovor, promijeniti se - sami sebe promijeniti u bolju osobu - i pogledajte Borilački Umjetnik -učitelj je već postigao svoj cilj - naučio vas je da se promijenite.

Neki ljudi se mogu sami promijeniti a neki ne žele niti hoće. Nas u Borilačkim Umjetnostima zanimaju samo oni koji imaju volju da sami sebe mijenjaju, Borilačke Umjetnosti su samo pomoćno sredstvo. To vam je kao kad imate namjeru otputovati u drugi grad, imate sve, namjeru, volju, novac, stvari, znate i put, ali vam je za taj put potrebno neko prijevozno sredstvo, Borilačka Umjetnost je sredstvo za ovaj naš put.

Primjedbe

MOST POPULAR POSTS