DUHOVNI CROBRAN KROZ MOLITVU 2

 NARODNE I DRUGE MOLITVE


Kroz stoljeća kristijanizacije Hrvatski Narodni  običaji su se dijelom pretočili  u kršćanske i ostali sačuvani unutar kršćanskih običaja. Tako su nekadašnji narodni zagovori pretočeni u narodne molitve.

Hrvatski narod ima zgodan običaj da kroz molitve traži blagostanje, sreću, sigurnost, zaštitu, život, zdravlje. Narodne molitve su unikatan način obraćanja Bogu, Majci božjoj, Isusu, Svecima, Blaženicima ali se iz tih molitava ponekad da isčitati i starija drevna starina povezana sa Perunom, Velesom, Mokoš. Do sada imaš vać znanja da to prepoznate u molitvama, zagovorima, običajima, tekstovima i kazivanjaima koji naizgled nemaju veze sa starinom.

Narodone Molitve su direktne kratke i jasne, zato i djeluju. No, prije nego krenemo sa narodnim molitvama obratimo prvo pažnju na prvu molitvu, prvu i jedinu koju je Isus rekao svojim učenicima prije jedno dvije tisuće godina. Ovo je najjača i jedina originalna molitva koju je rekao Isus. Sve ostale molitve su nastale kasnije i ljudske su izvedenice.

Možeš spojiti sve duhovne vježbe sa tim molitvama, sa svojim molitvama – ono što je važno da bi molitva djelovala je ljubav – Srce Isusovo, Budino, Alahovo, AhuraMazdino, Jehovino, Šaktijevo ili koje god drugo mora sjati u tebi i kroz tebe – ljubav kakvu je Isus (i ostali - nadam se da shvaćaš) imao – Duh Sveti kako je silazio sa neba – to se mora stalno gajiti u sebi i onda će molitve djelovati. Da bi ta ljubav bila stalna – drži se 10 zapovjedi, drži se učenja Božjeg i Isusova  - vjeruj i voli – i to je to. (Isto tako ako si neke druge vjere – vjeruj u to svoje i moli – iskreno i sa ljubavlju).

Prvo vjeruj da nisi za ništa kriv, da si božje stvorenje i da je Bog sa tobom stalno i uvijek i svuda i da te Bog voli i da želi da budeš tu I DA BUDEŠ SRETNO, ZDRAVO, DOBRO I BOGATO LJUDSKO BIĆE – i onda moli –  i znaj da je Bog i u svemu onom što si govorio prije – vidi opet ja – ja sam to, ja sam – i u tome svemu je Bog pa tako i u tebi. Ponekad će put biti težak i nemoguć – izdrži i moli, moli i izdrži i uspjet češ – to je toliko jednostavno i nikako drugačije.

OČE NAŠ

Oče naš,

Koji Jesi Na Nebesima, 

Sveti se ime tvoje,

Dođi Kraljevstvo Tvoje,

Budi Volja Tvoja,

Kako na Nebu tako i Na Zemlji,

Kruh naš svagdanji daj nam danas,

I otpusti nam duge naše,

Kako i mi otpuštamo dužnicima svojima,

I ne dovedi nas u napast,

Nego izbavi nas od Zloga (Zla).

Isus Krist!

HRVATSKE NARODNE  MOLITVE O ANĐELIMA

I u usmenoj vjerskoj lirici čest je motiv anđela. Tako na nebesima anđeli uživaju, slavu Božju dozivaju. U vjerskim korizmenim pjesmama anđeli tješe Mariju, a dva anđela s neba siđoše, Božju krvcu u kiticu skriviše, a u božićnim pjesmama nebesa se otvoriše, anđeli se pokloniše. I prije počinka se zajedno s ostalim nebeskim zaštitnicima priziva i anđele: Josip s nama, Gospa prid nama, Božji anđeli oko nas, Duh Sveti vrhu nas. Anđeli su oni koje naš narod u svojim molitvama priziva u družbu vapijući Bogu za snagu u najtežim vremenima i životnim nedaćama ispisujući tako prekrasne pučke molitvenike.

 +

Anđele moj dragi,
moj čuvaru blagi,
tebi budi fala
što me čuvaš mala.
Čuvaj me dok živim
da nikom ne skrivim
Amen!

 +

Anđele čuvaru,
o, čuvaru moje duše,
što u lijepom nebu sjaš
kano čisti blagi plamen
uz tron Božji prebivaš,
k zemlji letiš radi mene,
dušu mi prosvjetljuješ.

+

Moj anđele dragi, poslaniče Boga,
vjerni pratioče sveg života moga,
kad se duša moja digne put visina
da ugleda sretno Božjega Sina,
kad pred vječnog Suca
duša moja dođe,
da u miru Božjem u Nebesa pođe
prijateljem, tješiteljem,
bratom mojim postaješ!!

+

Anđele lijepi moj,
uz postelju moju stoj.
Prijatelju premili,
ovu noć me čuvaj ti.

 + 

Anđele čuvaru mili,
svojom snagom me zakrili.
Prema Božjem obećanju,
čuvaj mene noću, danju.
Osobito pak me brani
da mi dušu grij' ne rani,
a kad s ovog svijeta pođem
sretno da u Nebo dođem,
da se ondje s tobom mogu
vijekom klanjat' dragom Bogu.

+

Križam se križam, pod križ ligam, 
Križ me čuva do ponoći, 
Svi anđeli od ponoći, 
Samo Bog i Gospa dotika!
Evo ligam u ložnicu, kao Isus u grobnicu. 
Isuse moj ako ujutro ustanem Bogu falu uzda'nem,
ako ne ustanem primi Bože dušu moju za veliku slavu tvoju
+

PSALAM 23 (22)

Jahve – Pastir dobri

Psalam.
Davidov. Jahve je pastir moj:
ni u čem ja ne oskudijevam;

2 na poljanama zelenim
on mi daje odmora.

Na vrutke me tihane vodi
3 i krijepi dušu moju.
Stazama pravim on me upravlja
radi imena svojega.

4 Pa da mi je i dolinom smrti proći,
zla se ne bojim, jer si ti sa mnom.
Tvoj štap i palica tvoja
utjeha su meni.

5 Trpezu preda mnom prostireš
na oči dušmanima mojim.
Uljem mi glavu mažeš,
čaša se moja prelijeva.

6 Dobrota i milost pratit će mene
sve dane života moga.
U Jahvinu ću domu prebivati
kroz dane mnoge
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

BUDISTIČKA MOLITVA ZA MIR

Neka sva bića uronjena u patnju duha i tijela,

gdje god da jesu, brzo budu oslobođena svoje bolesti.

Neka se zaplašeni prestanu bojati i neka zarobljeni budu oslobođeni.

Neka bespomoćni pronađu moć, i neka ljudi razmišljaju

o tome kako biti prijatelji jedni drugima.

Neka oni koji su izgubili put i lutaju u užasnoj divljini

- neka djeca, ostarjeli i nezaštićeni - neka sve njih štite

dobroćudna nebeska bića i neka brzo postanu Budhe.


HINDUISTIČKA MOLITVA ZA MIR

Bože, vodi nas od nestvarnog do stvarnog.

O ,Bože, vodi nas od tame do svjetla.

O,Bože, vodi nas od smrti do besmrtnosti.

Šanti, Šanti, Šanti za sve.

O svemogući Gospodine, neka bude mir u nebeskim područjima.

Neka bude mir na zemlji.

Neka vode budu smirene.

Neka žito bude zdravo, a drveće i biljke neka daruju mir svima.

Neka nam sva dobroćudna bića donose mir.

Neka vedski zakon proširi mir širom svijeta .

Neka sve bude izvor mira.

I neka sam mir svima daruje sebe, te neka i ja uživam, u njemu. 


ZOROASTERSKA MOLITVA ZA MIR

Molimo se Bogu da ukloni

svu patnju iz svijeta

da donese pobjedu

nad neznanjem,

da velikodušnost nadvlada ravnodušnost,

a povjerenje samozadovoljstvo,

i da istina pobjedi laž.


ĐAINSKA MOLTIVA ZA MIR

Mir i univerzalna ljubav bit je

evanđelja svih prosvjetljenih.

Gospodin je poučavao da je jednakost dharma.

Opraštam svim stvorenjima

i neka sva stvorenja oproste meni.

Prema svima njegujem prijateljstvo,

prema nikome neprijateljstvo.-

Znaj da je nasilje glavni uzrok

sve bijede svijeta.

Nasilje je , zapravo, čvor ropstva.

"Nemoj povrijediti živo biće."

To je vječni, prvobitni i nepromjenjivi put duhovnog života.

Oružje, ma koliko moćno bilo,

može se nadvladati još moćnijim oružjem;

ali ni jedno oružje nije moćnije od

nenasilja i ljubavi.


ŽIDOVSKA MOLITVA ZA MIR

Dođi, hajdemo na planinu Gospodnju

da bismo mogli hodati putevima Uzvišenih

I prekovat ćemo mačeve svoje u plugove

a koplja u kose.

Narodi neće više dizati mač na narode druge

niti će više učiti o ratu.

I nitko se neće bojati

jer usta su Gospodinova progovorila.


ŠINTOISTIČKA MOLITVA ZA MIR

Ljudi žive

s druge strane oceana

koji nas okružuje, vjerujem,

da su svi oni naša braća i sestre.

- zašto je svijet stalno pun nevolja?

Zašto vjetrovi pušu i valovi se dižu

u oceanu koji nas okružuje?

Iskreno želim da vjetar otpuše sve oblake

koji vise nad vrhovima planina.

AFRIČKA MOLITVA ZA MIR

Svemogući Bože,

ne možemo pobjeći tvom Velikom Palcu;

urlajućoj oluji koja rascjepljuje drveće:

svemogućem Gospodinu

u visinama koji vidi

čak i otisak antilope ovdje na zemlji.

Ti si onaj koji ne oklijeva

odgovoriti na naš poziv.

Ti si utočište mira.


MUSLIMANSKA MOLITVA ZA MIR

U ime Alaha,

dobrodušnog i milostivog.

Slava neka bude Gospodinu svemira

koji nas je stvorio i podijelio na plemena i narode.

Tako da bismo upoznali jedni druge,

a ne da bismo se prezirali.

Ako neprijatelj teži miru,

i ti također teži miru,

i imaj povjerenje u Boga, jer Gospodin je taj

koji čuje sve  i zna sve.

A sluge Božje,

najuzvišeniji su oni koji hodaju Zemljom ponizno

a kada im se obraćamo kažemo MIR.


BAHAI MOLITVA ZA MIR

Budi velikodušan u obilju,

i zahvalan u nevolji.

Budi pošten u prosudbi,

i pažljiv na riječima.

Budi svjetiljka onima koji hodaju u tami

a budi i dom strancu.

Budi oči slijepcu,

i svjetiljka koracima grješnih.

Budi dar života čovječanstvu,

poticaj tlu ljudskog srca,

i plod na drvetu poniznosti.


SIKHŠKA MOLITVA ZA MIR

Bog nas procjenjuje

prema našim djelima,

a ne prema odjeći koju nosimo:

Istina je iznad svega,

ali je iznad nje ispravan život.

Znaj da spoznasmo Boga kad voljesmo,

i to je jedina pobjeda

u kojoj nema poraženih.


MOLITVA SVETOG FRANJE

Gospodine, učini me oruđem Tvojeg mira.

Gdje je mržnja ... da sijem ljubav.

Gdje je povreda ... da budem melem.

Gdje je sumnja... da budem vjera.

Gdje  je   očaj ... da budem nada .

Gdje je tama ... da budem svjetlo.

Gdje je tuga ... da budem radost.

O božanski učitelju,

Podari mi sposobnost da ne tražim utjehu,

već da budem utjeha,

razumjevanje, već da razumijem,

ljubav, već da ljubim.

Jer u davanju primamo,

opraštajući, nama je oprošteno,

umirući ...rađamo se za vječni život.

MolitvE za mir: Iz knjige Poslanik Svjetlosti;James F.Twyman

--------------------------------------

GOGI






 

Primjedbe

MOST POPULAR POSTS