OSNIVANJE CROBRAN HRVATSKIH BORBENIH UČENJA

OSNIVANJE CROBRANA

U stvari sve je počelo sa početkom mog borilačkog života, sa svim mojim iskustvima, borbama, ratovima, obrazovanjem, samoobrazovanjem, konstantnim istraživanjem samoga sebe i vještina, neprekidnom potragom za znanjem i saznanjem. Sve  što sam radio i radim dovelo je do Crobran Vještina, što je normalna posljedica takvog načina života.

Zato prije priče o osnivanju i kako je do toga svega došlo, važno je pogledati moju borilačku biografiju, tijekom kojem sam uvijek težio razvijati nove sisteme vježbanja na svim poljima kako bi unaprijedio sam sebe i svoje učenike i svoje vještine.

Stoga ću priču o osnivanju Crobran Vještina početi sa malom kronologijom mog borilačkog puta.
Gordan Krajačić, borilačka biografija.  Rođen 1971.

Ulična samoobrana - rana faza: 1977. - 1986.
Ulična samoobrana - srednja faza: 1986. - 1990.
Ulična samoobrana - zlatna faza: 1990. - 1996.
Ulična samoobrana - službena faza: 1997. – 2014.

1978.- 1982.: Karate
1982. - 1986.: Full Kontakt
1986.- 2001.: Tae Kwon Do
1988. - 2010. Kuk Sul Do
1990. - 2015. i dalje: Vojna i policijska samoobrana
1990. - 1996.:Judo, Boks, Jiu Jitsu, Hrvanje, Ninjutsu, Kung Fu
1990. - 2015. i dalje: sustavni razvoj vještine Instinktivna Samoobrana
Zvanje: crni pojas 2. DAN u WTF Tae Kwon Do vještini
Zvanje: crni pojas 4. DAN u Kuk Sul Do vještini
Zvanje : crni pojas 1. Dan u Kuk Sool Won vještini
Zvanje : Instruktor policijske samoobrane
2003.: Osnivač - Instinktivna Samoobrana
2012.: Osnivač Hrvatskih Ratničkih Vještina-Chroatum Bransk Poved-CROBRAN.

1977. – 2015. i dalje Neprekidno proučavanja i usavršavanje u Crobran Vještinama. Kroz sve ove godine Osnivač Crobran vještina se kontinuirano obrazuje i istražuje Hrvatsku povijest, arheologiju, antropologiju, etnologiju, sportske znanosti i sisteme sa posebnim naglaskom  na ratničke vještine  kako bi uspješno primjenio sva  ta istraživanja na stvaranje i razvijanje Crobran Vještina.

Takva istraživanje i praktično ostvarenje istraženih rezultata kroz borilački Crobran sistem nije nikada do danas poduzet. Nitko se nije usudio krenuti na taj put ili nitko nije imao potrebu krenuti na ta put.

Posebnu vrijednost Crobran Ratničkim vještina daje moj životni koji je od 1990. godine obilježen radom i djelovanjem u ekstremno opasnim uvjetima i tako sve od danas. Putem života kroz razne ratove do posebnih policijskih akcija i rada u opasnim zemljama neumorno razvijam Crobran. Crobran koji djeluje efikasno, brzo čvrsto i ratnički.

U takvim uvjetima nastaje vještina koja djeluje u najvećim opasnostima i spašava živote i vlastiti i tuđe. U takvim uvjetima posebno se razvija superiorna Crobran Mudrost i superiorna ratnička duhovna učenja o ne predaji, ne odustajanju, dobroti, mudrosti življenja i vježbanja.

OSNIVANJE

Što god da sam prije radio, vježbao i proučavao - služilo je da me dovede do ovog trenutka. Taj trenutak je CROBRAN. Što god da sam radio prije oduvijek u sebi sam znao da sam prije svega Hrvatski Ratnik i da su moje vještine Hrvatske Ratničke Vještine.

Evo kako je sve to nastalo:

Cijeli moj život vježbam borilačke vještine, borilačke sportove i ratničke vještine dalekog istoka, i cijeli život proučavam njihovu filozofiju, njihovu etiku, moral, pravila, značenja i skrivena značenja, metode disanja, meditacije spoznaje i samospoznaje, njihovu povijest i majstore i cijeli život se divim svim tim stvarima, nalazim uzore u tim istočnim majstorima i filozofima.

Krenuo sam vježbati zbog samoobrane, zbog Bruce Leovih filmova i želje za snagom i moći, te zbog natjecanja i osvajanja sportskih trofeja. Kao mali dječak htio sam biti kao likovi koje su glumili Bruce Lee, Chuck Norris, Jim Kelly, Van Damme, Seagal i drugi. Ali uskoro je sve to postalo puno više od dječjih maštanja,  sportskih i samoobrambenih želja i potreba.

Svima nama u Hrvatskoj i drugima na zapadu i drugdje su te borilačke vještine vrlo lijepe, mistične, pametne i mudre. Sve je to točno. Točno je i to da je meni to i takvo proučavanje donijelo ogromne koristi na svim poljima u životu a poglavito u tome da postanem i ostanem dobar čovjek i da stalno postajem još bolji i bolji.

To moje vježbanje pomoglo mi je da steknem veliko znanje i iskustvo te mi je pomoglo puno puta u životu da sačuvam živu glavu i svoju a bome i neke druge glave. Koristi od vježbanja istočnjačkih borilačkih vještina na ispravan način su ogromne i tu nemam zamjerki ...hvaliti ih mogu do beskonačnosti, ali....ali....ali...jednog dana u šetnji šumom. Mojom Hrvatskom šumom u kojoj sam nebrojeno puta vježbao i osmisli razne načine vježbanja doživio sam moje osobno prosvjetljenje:

Misao - svi vježbaju istočnjačke vještine (misleći na one koji ih vježbaju) i svi oni se udubljuju u te istočnjačke vještine i njihova učenja i tehnike, taktike...i svi sretni pomalo napreduju u tom svijetu.....ALI...mi nismo istočnjaci, mi nismo Koreanci, Kinezi i Japanci i nikada u potpunosti nećemo moći razumjeti njihovu kulturu, vještine, jezik, simbole i značenja...možemo se truditi koliko god hoćemo...možemo ići tamo k njima o ostajati tamo i ipak ćemo jako teško postići nivo znanja istočnjačkih majstora…..tako je i meni sinulo...pa ja sam Hrvat, ja sam Hrvatski ratnik, ne korejski ili japanski ili ne znam koji treći...Hrvatski ratnik i već sam do sada izumio Hrvatski sistem borbe. Hrvatsku Ratničku Vještinu---Instinktivnu Samoobranu koja ima svoje tehnike, svoj program, svoju filozofiju, mudrost i teoriju...koja je u potpunosti Hrvatska...nema veze sa vještinama istoka.

Misao ide dalje - svi vi vježbate istok umjesto da vježbate svoje vlastite vještine ...postoji Hrvatski luk i strijela, postoji Hrvatski nož, Hrvatska palica, Hrvatski štapovi i batine, Hrvatski bičevi, Hrvatske sjekire, Hrvatska koplja, Hrvatski pištolji i dr...i tehnike sa tim oružjem.

Mi smo ratnički narod od kad znamo za Hrvate---ratnička nam je sva povijest...imamo svoje ratnike iz davnine pa do sadašnjosti i koji su svi bili vrlo umješni u vještini ratovanja, jahanja, borenja, taktici, vođenju i uporabi oružja i oruđa. Uzmeš motiku i sa njom vježbaš borilačke tehnike i evo majstora borbe sa ..Hrvatskom motikom ...umjesto sa japanskom, uzmeš veslu i vježbaš tehnike borbe...i eto majstora Hrvatske vesle a ne korejske, uzmeš Starohrvatski mač...i vježbaš sa njim i eto majstora Hrvatskog mačevanja ---ne japanskog ili korejskog.

Nadalje misao---mi imamo nalazište krapinskog pračovjeka i nalazišta koja potvrđuju postojanje ljudskog života u Hrvatskoj u dalekoj davnini -- nalazište Šandaljj kod Pule---nađeno oružje---staro 800 000 godina, da ljudi moji OSMASTO TISUĆA GODINA, Punikve ---nađeno oruđe---a ja bi rekao oružje--obrađeni oštri kameni vrhovi, noževi i slično stari oko 500 000 godina,--da, da ljudi moji--PETSTO TISUĆA GODINA, ---misao--uvrsti u HRVATSKE RATNIČKE VJEŠTINE i prethistorijske vještine naših davnih predaka ---naših HRVATSKIH predaka a ne korejskih i kineskih ili japanskih. Jer kao što znate a ako ne znate evo sad ćete saznati, svatko od nas u sebi nosi i dio neandertalskih gena---tako da su jedni od naših predaka i naši neandertalci i naši kromanjonci….Misao stiže: Odatle počnu Crobran.

Svaka čast svim istočnjačkim vještinama, one su odlične i proizvele su mnoge velike ljude, majstore i heroje....ali nisu Hrvatske. Zašto bi se ja poistovjećivao sa majstorima iz Koreje, kad se o nepobjedivom duhu mogu poistovjećivati sa našim ratnicima...mogu se poistovjetiti sa Nikolom Zrinskom, sa Barunom Trenkom, sa Blagom Zadrom, sa Banom Jelačićem, sa Kraljem Tomislavom i drugima...zašto bi proučavao mitologiju i filozofiju Korejskih i Japanskih vještina kada imam svoju vlastitu Hrvatsku, i to vrlo lijepu i prekrasnu, kad imam svoje vile, vilenjake, demone, patuljke, palčiće, bogove i božice…moćne i jake. Misao: Ubaci to u Crobran.

Tako već imamo MODERNE HRVATSKE RATNIČKE VJEŠTINE - zovu se Instinktivna Samoobrana.

Ja ću i dalje proučavati sve borilačke vještine svijeta--i poštivati njihove majstore, proučavati iz razloga da se upoznam sa njihovim tehnikama i taktikama kako bih razvio svoju vještinu još više i kako bi se mogao obraniti od svih vrsta napada i prilagoditi svim vrstama napada, kako bi mogao razumjeti te ljude i njihove vještine...te kako bi još bolje razvio svoje -tj. naše Hrvatske vještine.

U zadnje vrijeme, tijekom 2012. godine počeo sam se sramiti sam sebe jer znam više o korejskim, japanskim i kineskim frazama, riječima i značenjima tih riječi i simbolima vezanim za borilačke vještine nego o Hrvatskim riječima. Također više znam o korejskoj povijesti ratničkih vještina nego o Hrvatskoj povijesti i o Hrvatskim ratnicima - shvatio sam --u mome slučaju--Gordane pa to je sramotno.

Na primjer - razumijevanje simbola i nama čudnih riječi je važno znanje u borilačkim i ratničkim vještinama jer razumijevanje takvih simbola otkriva skrivena značenja i tajne tehnike i važna znanja. Tako na primjer izraz OTAI HO - zvuči istočnjački ali nije..to je je Starohrvatski izraz koji znači --OTAI--tajno---HO --je skraćenica od HOŽDENIE - put, putovanje, način života...tako da i mi imamo svoje izraze koju zvuče mistično i plemenito i istovremeno skrivaju znanje i značenje...isto tako imamo i svoju Hrvatsku kaligrafiju u obliku za mene presvete Hrvatske Glagoljice. Uglata glagoljica, obla glagoljica, krčka glagoljica... znate li da postoji i Hrvatska ćirilica----sve pisma pogodna za vrhunsku kaligrafiju i za označavanje Puta Ratničkih Vještina. I to  ide u Crobran.

Poštujem i cijenim sve druge vještine, ali ih isto tako ovdje i sada odbacujem i posvećujem se razvoju HRVATSKIH RATNIČKIH VJEŠTINA I HRVATSKIH BORBENIH UČENJA, jer mi u našoj zemlji imamo sve što i istočnjačke vještine ali bolje za nas iz Hrvatske jer su to naše vještine, naše domaće--Hrvatske. U nas je genetski utkana naša zemlja, naši običaji, naš narod, naše znanje, naše vještine. Misao stiže: Ubaci to u Crobran.

Bez obzira na sve moguće razlike među našim krajevima, i današnje žalosne političke razlike Crobran povezuje sve ratničke vještine sa Hrvatskog teritorija od prije 800 000 godina pa do danas.

Dugo sam tražio prikladan naziv za Hrvatske Ratničke Vještine, tražio i istraživao, pisao stotine različitih naziva i  davao ih okolo na uvid ljudima, obitelji, majstorima, kako bi dobio povratnu informaciju i ništa nije urodilo plodom, sve do puta u Zagreb gdje sam u knjižnici Matice Hrvatske otkrio riječnih Starohrvatskih riječi.

Auuu kako mi je tada sunce svanulo…..brzo sam ga prelistao i shvatio da tu imam izvor starih riječi koje mi trebaju za moj rad i tako sam proučavajući rječnik složio  donji izraz koji ima dublje značenje i može se skratiti. To je bilo savršeno. To je bilo to. Naravno morao sam smisliti i znak i logo, da bude jednostavan i prepoznatljiv. Nisam morao daleko odmaknuti od glagoljice i naše šahovnice i eto ga.


CHROATUM BRANSK POVED
je Starohrvatski izraz koji može imati dvojaki prijevod ---Hrvatske Ratničke Vještine ---ili točnije Hrvatska Borbena Učenja---skraćeno:
CROBRAN



Što se tiče modernih vještina - Hrvatskih koje ja predstavljam kroz moju Instinktivnu Samoobranu - moram vam reći da možete svi biti ponosni na opet naše Hrvatske vještine te na tu Instinktivnu Samoobranu i sva znanja koja ona sadrži --kako i zašto:

Neki od primjera kroz godine mog vježbanja: Razni seminari, vojne i policijske akcije, 1996. godine bio sam u Austriji, 2002. bio sam u Njemačkoj, 2003. U Nizozemskoj, 2010. godine bio sam u Poljskoj 2011. godine bio sam u Afganistanu, 2013.  u Ukrajini, 2014. i 2015. u Iraku i tamo sam se susretao i surađivao sa najelitnijim američkim, njemačkim, švedskim, mongolskim, afganistanskim, ukrajinskim, britanskim, makedonskim iračkim i dr. vojnicima, specijalcima i borilačkim majstorima koristeći sva moja Hrvatska znanja u zajedničkim aktivnostima, treninzima , akcijama i uvidio sam - a i oni su uvidjeli da su moje Hrvatske vještine jednako efikasne kao i njihove američke i dr.  - na stranu to što oni imaju veći budžet i bolju opremu. Vježbao i radio sparing sa njihovim najboljim vojnicima --mlađima od mene po 15 do 20 godina i tu sam im pokazao da su naše Hrvatske borilačke vještine----jednako efikasne kao i njihove vještine---u svim sparinzima nisam bio pobijeđen makar smo se borili po njihovim pravilima.

Hrvatske Ratničke Vještine djeluju u svim ratnim uvjetima vrhunski. Sva moja Hrvatska učenja i znanja su mi tamo pomogli od najsitnijih stvari pa do iskazanog mi vrlo velikog poštovanja i uvažavanja od strane svih tih stranaca a i od naših vojnika i policajaca. Također su mi pomogle naše/moje Hrvatske vještine da prevladam strah, da budem primjer drugima, da oko sebe širim samopouzdanje, mirnoću, mir i dobrotu - te da to dobivam natrag od svih strana.

Tako da Hrvatske Ratničke Vještine djeluju u stvarnom ratnom svijetu i stoga mi kao Hrvati i Hrvatski državljani moramo biti svjesno da ono što je naše domaće---ako to njegujemo i ako to usavršavamo i majstoriramo---to naše će biti jednako dobro kao i najbolje stranjsko čudo. A možda i zericu bolje. Skroman sam ovdje preskroman. To naše kad je majstorirano od strane Hrvatskog Ratnika je stotinu puta bolje nego bilo koje stranjsko čudo koje svi toliko volimo. Isto tako je i sa našim proizvodima. Misao: tvoje Hrvatske vještine su odlične, ubaci ih u Crobran.

U Hrvatskim Borbenim Učenjima mi se ugledamo na Hrvatske Ratnike iz prošlosti i sadašnjosti, također na Hrvatske učenjake, znanstvenike, svećenike  i mudrace koji su doprinijeli razvoju svjetske znanosti i misli. DA svjetske MISLI I ZNANOST, toliko imamo velike ljude i u  prošlosti i danas. Misao stiže: Ubaci to u Crobran.

Također imamo svoju daleku i bližu prošlost iz koje možemo crpiti znanje i mudrost. Možemo mi proučavati i uvažavati istok i zapad i sjever i jug i trebamo---ali mi smo ponosni Ratnici Sunca- Hrvatski Ratnici sa Hrvatskim Ratničkim Vještinama. Istok, Indija, Japan, Koreja, Kina…imaju super marketinški predstavljene svoje kulture i filozofije van prema svijetu. Misao stiže: Ubaci to u Crobran.

Sve samo divno i krasno, no Indija je zemlja totalne obespravljenosti, patnje, siromaštva, kastinskog sistema brutalnih zakona koji ne poštuju nikakva ljudska prava i u kojem onaj iz najniže kaste ne smije ni pogledati u čovjeka više kaste. Zemlja masovnih silovanja kao običaja!?????????? Prisilnih brakova, djece robova a s druge strane prodaju naivnim zapadnjacima mudrost i nirvane raznih vrsta. Govorim o sadašnjosti ne o prošlosti, u prošlosti su bili još gori i oni i drugi istočnjaci. I ja da od njih učim neka učenja.

Pa nije to moj Hrvatski Način. Muke koje ljudi prolaze u Sjevernoj Koreji ne možete ni zamisliti i neću vam ih ovdje ni opisivati, no zapad i Južna Koreja žele normalizirati odnose sa njima pa čak i preko Tae Kwon Do-a, a tamo vojska na ražnju peče  svoj narod i vješa ih o kuke žive pa im onda lagano gule kožu, prisiljavaju članove obitelji da ubijaju svoju djecu, očeve, žene, sinove, kćerke jer su izdajice i tako dalje….pa nije to Hrvatski način ni moj način. I to se sve dešava stalno i sada.

Kina, Koreja, Japan zemlje u kojima žene imaju totalno podređeni položaj, ma koliko se trudili prema van pokazati drugačije, istinsko biće naroda im je još uvijek u starim tradicijama. Supruga jednog glavnih Amerikanaca za Kuk Sool Won mu bila dodijeljena dogovorenim brakom, srećom za sve ljubav je tu proradila. U 21. St. U Južnoj Koreji….jedna druga Amerikanka radeći tamo nije smjela primati plaću na ruke, nego su plaću davali njezinom mužu koreancu, jer je on njen gazda a on je njoj davao njezinu plaću koliko on misli da joj treba. Naravno da taj brak nije potrajao…no istovremeni je taj koreanac širio učenja budizma…dobrote i sl. Ovakvih  pojedinačnih i masovnih slučajeva ima svuda ali u ovim zemljama je to njihovo stvarno staro kulturno nasljeđe koje još uvijek postoji naveliko, uz sva njihova učenja o miru, nirvanama, harmonijama, nedjelovanju, nebu i zemlji, poštivanju ovoga i onoga i sl… Pa nije ni to moj Hrvatski  način.

Religije, sve divne i krasne i njihov upliv i trening istočnjačkih borilačkih vještina, sve te ezoterije istoka prije su služile a i danas kontroli masa, velikih masa naroda kako bi te mase slušale i ne mislile svojom glavom. Nemojte se zavaravati ….isto tako je i sa religijama vašima/našima tu u Europi i drugdje. Ako ne činiš ovako gotov si ideš u pakao….kontrola…ako činiš ovako bit će sve divno i krasno ideš u raj…kontrola…Ubijaj nevjernike reži im glave...ideš u raj….Nemoj se družit s njima oni nisu naše vjere, nemoj se ženit sa njima jer nisu naše vjere….kontrola, odgajanje ljudi u takvim učenjima i stav –mi smo jedini u pravu---sve se to događa sada i tu i vama također.

E pa nije ni to moj način, ni Hrvatski način. Hrvatski način je od vajkada SLOBODA svih i svega u granicama razuma. I nikad nikoga u Hrvatskoj nije smetalo nešto drugačije dok to drugačije ne postaje nasilno i napadno na većinu.

Naravno svuda postoje i dobri ljudi i majstori koji imaju znanja koja se koriste za razvoj pojedinca u svim smjerovima, pa tako i u svim tim zemljama. ALI postoje takvi ljudi i u Hrvatskoj i takva učenja i u Hrvatskoj od naših ljudi i majstora, naših Hrvatskih. Znam da se većina ljudi ne zamara sa ovakvim stvarima ali ja moram jer ovdje stvaram Hrvatske Ratničke Vještine.

Za mene je važno i najvažnije da: Kad netko kaže Crobran, mora mu osvanuti sunce, makar se nalazio u najmračnijem trenutku svog života. Takve moraju biti Crobran Vještine.

Pogledajte, kad vam ja kažem na Hrvatskom NEMA PREDAJE….u bilo kojem kontekstu koji vam treba u nekom trenutku sigurni će te moje riječi i stav i energija koju vam prenosim sa tim riječima djelovati na vas odmah, brže i bolje nego da vam misteriozno kažem Hongik Ingan i onda počnem objašnjavati sva značenja korejskog izraza a za koji nikada ne mogu biti siguran što zapravo znači.

Moj Hrvatski način je puno bolji, jednostavniji, razumljiviji i brži u praktičniji upotrebi, i odmah djeluje. Naš Hrvatski način je odmah razumljiv i tu nadohvat ruke.

Hrvatski način je sloboda, ISTINA, DOBROTA I SLOBODA bez svih tih kontrola. Ja želim razviti Hoždenie koje pomaže ljudima u svim oblicima njihovih  muka i postojanja, koji može osloboditi one koji proučavaju Crobran od svih nametnutih okova…to je Hrvatski način. Naravno zakone morate poštivati inače idete u zatvor. Ne govorim o bezakonju ovdje. Tko shvatio tko ne.

Sve nije tako crno ni bijelo ni kod tih drugi ni kod nas, no kako god da je sinulo mi je tada u toj šumi Crobran mora biti takav da iz naše prošlosti vadi sve što je dobro i pozitivno za nas danas, sve što je lijepo, vrijedno i što nas može unaprijediti u svim smjerovima, ne samo u ratničkim.

Kroz moja proučavanja Hrvatskih Ratničkih vještina otkrio sam divnu stvar: Najveći Hrvatski Ratnici, Mislioci, Znanstvenici i Duhovnici iz prošlosti su bili osim velik ratnici poneki i veliki vjernici i svećenici a ponekad i najveći pogani….ali su svi voljeli slobodu iznad svega, svoje ljude i svoj narod bez obzira na religiozni stav svog sunarodnjaka, bez obzira na razlike, cijenili su i poštivali čak i svoje protivnike ako su bili junaci viteškog stava. Cijenili su i poštovali i svoje žene i svoje obitelji, svoje stare, svoje pretke i voljeli svoju djecu. Niti jedan od njih nije osuđivao ljudske stavove, nego djela nasilja tj. nedjela. To je Hrvatski način. To je Moj način i to je Crobran Način sviđalo se to kome ili ne.

Crobran je čudo, ogromno i prekrasno. Put ka slobodi uma, duha, duše  tijela.
                                                                                                                 
Ja sam odgojen da poštivam sve ljude i sve spolove i sve izbore osim onih koji me napadaju. To je Hrvatski način, da poštivam dobre, starije, da cijenim ono što imam, da budem uvijek na pomoći kome mogu, to je Hrvatski način, da ne osuđujem i ne ubijam zbog različite vjere, boje kože ili mišljenja. To je Hrvatski način. Da volim svoje, svoju zemlju i svoje ljude. Da volim svoju obitelj iznad svega i prije svega. To je Hrvatski način. Onoga koga voliš nećeš silovati, ubijati, masakrirati, nepoštivati, sputavati, manipulirati, gaziti i propovijedati nešto divno i uzvišeno u isto vrijeme.

Hrvatske vještine njeguju slobodu izbora, slobodu misli, slobodu života, slobodu čovjeka i takve su uistinu, nisu lažne, jer mi to njegujemo, i razvijamo i prakticiramo po cijenu svog života. Ne učimo ljude jedno a tamo negdje gazimo to jedno kršenjem ljudskih prava. Zato smo bolji od svih tih drugih. I takvo nam je nasljeđe od davnina. Ja vas neću učiti jednakosti spolova i spolnih orijentacija ili nejdnakosti svega toga, ili učiti o dobru a da pritom u svom životu mislim i radim drugačije ili bilo koje učenje Crobrana.

Moja Hrvatska je kakva god danas bila ipak za sve istočnjačke zemlje po svojim humanističkim dostignućima daleko ispred od kad znamo za Hrvate kao Hrvate i Hrvate kao slavenska, ilirska, i druga plemena i kulture. Naravno govorim općenito. Svaka zemlja ima svoje pozitivne i negativne strane tako i mi. Ali stvaranjem plemenitih i moćnih Crobran Ratnika mi možemo iskorjenjivati loše i razvijati ono što je dobro.

U Hrvatskim Borbenim Učenjima imamo sve što i bilo koji borilački ratnički sistem sa dalekog istoka ---od mudrosti, filozofije, tajnih znanja, mistiku, mitologiju, tehnika liječenja, ljekovitog bilja do tehnika i taktika borbe u svim uvjetima i na to moramo biti ponosni. I to sve naše Hrvatsko, i što je najbolje, to naše Hrvatsko je najbolje od najboljeg u svemu, od naših Gora, Nizina pa do Mora a tako i naše vještine.


No uz sva ta nastojanja dobrote Crobran sistem, vještine i ljudi nisu naivni, dobrodušni po svoju štetu. Crobran je opasan, vatren, gromovit, munjevit, eksplozivan i vrlo mudar. Pravda je jedna od vodilja Crobran učenja i vještina. Pravda po pravdi, ne po ustaljenim mjerilima današnjice koja su se izgubila u pravosuđu, zakonima i korupciji. Crobran isto tako poznaje varke, prijevare, maske, tamnu stranu života. Ravnoteža takvih učenja u Crobran vještinama je neophodna da bi Crobran Ratnik sigurno  koračao ovim svijetom. Iz svega toga proizlazi Hrvatski Način, Crobran način.

Primjedbe

MOST POPULAR POSTS